Már nagyon rossz állapotban van a Petőfi híd
Rozsda rágja a Petőfi híd korlátját (Fotó: Magyar Hang / Hutter Marianna)

Nem látni rá a Karmelitából – a rossznyelvek szerint akár ez a szempont is szerepet játszott a Tarlós-féle fővárosi vezetés döntésében, amelynek értelmében a Lánchidat előbb kellett felújítani, mint a Petőfi hidat. Mindenesetre tény: a Petőfi híd műszaki állapota ma már veszélyes. Igaz, az azt üzemeltető Budapest Közút hangsúlyozta: ez „nem jelent feltétlenül közvetlen balesetveszélyes állapotot”, de „a helyzet az idő előrehaladtával exponenciálisan romlik”.

Eljött azoknak a szükséges beavatkozásoknak az ideje, amelyeket már nem lehet fenntartási munkák keretében elvégezni – többek közt ez derült ki a Petőfi hidat üzemeltető Budapest Közút Zrt. válaszából, amelyet a Magyar Hang közérdekűadat-igénylésére küldtek annak állapotával kapcsolatban. A híd már ránézésre sem nyújt bizalomgerjesztő látványt: rozsdarágta lyukak sokaságát látni a korlátokon. A Budapest Közút tájékoztatása szerint ellenőrzéseik rendszeresek. Például a hídmester naponta átvizsgálja a híd meghatározott szerkezeti elemeit, míg havonta történik egy úgynevezett „fokozott hídvizsgálat”, amelynek keretében a hídmérnök ellenőrzi a szerkezeti elemeket. Félévente van egy „átfogó hídszemle” is, míg tízévente külső szakértő bevonásával zajlik a híd fővizsgálata, amely utoljára 2021-ben történt meg. 2022-ben a sarukon és az erősen korrodált elemeken pedig célvizsgálatot végeztek. Lapunk arról is érdeklődött a Budapest Közúttól, szakmai álláspontjuk szerint mi a legkésőbbi időpont, amikor meg kell kezdeni a Petőfi híd felújítását, különben veszélyessé válik. – Jelenleg nem veszélyes a híd állapota, de az idő előrehaladtával exponenciálisan romlik – szögezték le. Kérésünkre elküldték a tavaly októberben készült, legutóbbi átfogó hídszemle jegyzőkönyvét is. Ebben több súlyos állítás is szerepel, most csak néhányat idézünk közülük:

• Mit írt a hídról készült legutóbbi, átfogó szemle, és van-e balesetveszélyes állapot?
• Mekkora költséggel járhat a híd felújítása, és van-e mód uniós források bevonására?
• A BKK szerint mit kell mindenképpen elkerülni?

A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap április 16-ig kapható 2025/15. számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!

Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!


Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!