Nehézkes kampányfinis

Nehézkes kampányfinis

Orbán Viktor 2022. március 15-én (Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala)

Folyamatosan emelkedő élelmiszerárak, néhány napig tartó részleges benzinhiány – aligha szerepeltek ezek a problémák a Fidesz kampánytervében.

A kormányoldal mozgásából, tetteiből az valószínűsíthető, hogy a kampányukat két fő vonalra fűzték fel: egyrészt folytatni kívánták a parlamenti ellenzék Gyurcsány Ferenc személyével való hiteltelenítését. Ebben nincs újdonság: éveken át gyurcsányozik a Fidesz és a hozzá közel álló média, a 2018-as kampányban is elővették a volt miniszterelnökkel való ijesztgetést. Ennek az értelme az volt – és ma is az –, hogy mivel a DK elnöke továbbra sem tartozik a népszerű politikusok közé, az ő vélt vagy valós hibáinak felemlegetése hozzájárul a fideszes szavazótábor összetartásához. Nemrég megint előkerültek a Gyurcsányt ábrázoló fideszes plakátok: folytatódik a fideszes kommunikáció azon vonulata, amely szerint Márki-Zay Péter az egykori kormányfő alárendeltje. Ez már a tavalyi előválasztások idején is csikorgott valamelyest, hiszen a hódmezővásárhelyi polgármester vérig sértette a DK szavazóit azzal, hogy a Fidesz fegyverével – azaz a gyurcsányozással – győzte le Dobrev Klárát. Szóval, ennyit a „100 % Gyurcsány”-féle plakátok igazságtartalmáról.

• Vajon mi érdekli jobban az embereket? A magyar kormányfő Putyinnal való korábbi együttműködése vagy az élelmiszerárak nagyarányú emelkedése?
• Ki kezelte jobban a háborút?
• Mennyire hathat még a gyurcsányozás és a korábbi osztogatás?

A teljes cikket a Magyar Hang március 25-én megjelent 2022/13. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!