
Busz. A honi kötöttpályás közlekedés elkötelezetten töretlenül, modernebben: patrióta fejlesztésének kiteljesedése A Busz. És nem a troli, mert az legalább felfelé kötött, hanem a busz busz, úgymint vonatpótló. Döcög és pöfög, hú, de kafa! Az orrod alá dörgölő kispofa. Késik? Hess, szexisták! Szóval késik? Megoldjuk okosba’! Budapesttől Székesfehérvárig összeszaladt egy óra plusz? No problemo! Hányas járatként startolt a fővárosból? 855? Csiribí-csiribá, hókuszpókusz, legyen a számod mostantól 8558! És késik a 8558-as? Na, ugye. Ennyike, libsik!
Engem a mozdony füstje megcsapott. Szó szerint és lelkileg is. Az állomás közelében laktunk, nyolcvanas évek, se internet, se okostelefon, úgyhogy a predigitális világban rengeteget lógtunk a pályaudvaron. Néztük az ide-oda tolató gőzösöket, az alkalmanként befutó dízelmozdonyokat. Egyik legkorábbi utazási élményem, hogy valahol Szerencs felé édesanyám rám szól: ne hajoljak ki az ablakon, mert szikra megy a szemembe. Majd felnőttként átültem az autósok népes táborába, és hosszú-hosszú ideig nem zakatoltam, aztán tavaly nyáron a váratlanul felbugyogó kalandos énem arra sarkallt: ha már hazatérés Zemplénbe, miért ne intercityvel? És igen, remek döntés volt, azon az oda-vissza úton mindent megkaptam, amit a Lázár János-féle Magyar Államvasutak itt a XXI. században adni, nyújtani tud.
A teljes cikket elolvashatja Plusz előfizetésünkkel, vagy a Magyar Hang hetilap június 19-ig kapható 2025/24. számában. Országjáró riportok, interjúk, elemzések, véleménycikkek, reklámmentes olvasás – ezeket kínálja a Magyar Hang Plusz!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!