A magyar közlekedéspolitika XXI. századi mérföldköve, egyszersmind az egykori keleti blokk első nagy sebességű vasútja lehet a Budapest–Varsó munkacímen emlegetett gyorsvasút. Noha megvalósulása esetén összekötné a Visegrádi Együttműködés (V4-ek) országainak fővárosait, a beruházás magyar szempontból legalább ennyire szólhat Budapest európai gyorsvasúthálózatba történő bekapcsolásáról. Legalábbis ez rajzolódik ki a lapunk által is megismert döntés-előkészítő iratból, illetve erről beszélt a megkérdezett közlekedési szakember is.
Ebben az anyagban az jelenti az újdonságot, hogy felismerték: nem feltétlenül a nyílegyenes vonal a leggyorsabb.
Noha egyelőre a tervek legfeljebb vázlatokon léteznek, Törökbálinton aggodalommal figyelik azokat. Aláírásgyűjtés kezdődött, mivel a vasútvonal a település melletti, a helyiek által Hosszúrétként emlegetett részt vágná át. Kifogásolják, hogy a tervezés a nyilvánosság kizárásával folyik. A petíciót eddig több mint 500-an írták alá.
A teljes cikket a Magyar Hang augusztus 6-án megjelent 2021/32. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!
ElőfizetekMár előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!