Volt egyszer egy Északi...

Volt egyszer egy Északi...

Északi Járműjavító (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

A legendás 424-es gőzmozdony, a Budapest és Bécs távot kevesebb mint három óra alatt megtevő Árpád gyorssínautóbusz, a Kandó Kálmán által tervezett V60-as villanymozdony első darabja, az egyetlen megmaradt Szellem vagy Koporsó becenévre hallgató 242-es sebességrekorder gőzmozdony, az M44-es dízel tolatómozdony, vagyis Bobó, a gyönyörűen megmunkált belső térrel rendelkező Cmn személykocsi: vonatok, amelyeket mind az Északi Járműjavítóban szervizeltek, és amelyek most együtt láthatóak a Közlekedési Múzeum Volt egyszer egy Északi... a történet folytatódik című időszaki kiállításán. 

A tárlat a hazai közlekedéstörténet minden fontos momentumát érinti a Ganz-gyár sikereitől a népligeti autóversenyekig, de számot ad arról is, milyen lesz a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum (MMKM) új otthona, amely az egykori járműjavító csarnokok átalakításával készülhet el a következő években.

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!