
A fenntarthatóság elsődleges szempont számunkra, büszkék vagyunk rá, hogy az általunk forgalmazott termékek minősítése összhangban van Kalifornia állam szabályozásával – fogalmazott 2017-ben az amerikai kiskereskedelmi lánc, a Walmart szóvivője, miután a cég közel egymillió dolláros büntetést fizetett, amiért a lebomló műanyagként eladott áruival megtévesztette a vásárlókat. Három évvel később a Greenpeace indított pert az óriásvállalat ellen, mert az folyamatosan visszaélt az „újrahasznosítható” megjelöléssel: a környezetvédő szervezet szerint a Walmart a legtöbb saját termékét ebbe a kategóriába sorolta, miközben évente csaknem egymillió tonna műanyagot juttat az óceánokba.
A vádak nem egyediek: a környezettudatos fogyasztás felértékelődésével párhuzamosan a cégek egyre gyakrabban igyekeznek a természetvédelem reklámértékét kihasználva félrevezetni a vásárlókat, és „zöldként” eladni a közel sem annyira „zöld” termékeket. Ezt nevezzük – egy amerikai aktivista 1986-ban alkotott fogalmát kölcsönvéve – zöldremosásnak, vagy zöldrefestésnek (greenwashing).
• Miket festenek manapság zöldre?
• Miért okoz gondot, hogy a magyar kormány akkumulátor-nagyhatalommá akar válni?
• Mennyivel nőtt itthon az öko termékek forgalma?
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!