Kész cirkusz – A kormányzat az oktatást is rózsaszín szemüvegen át nézi

Kész cirkusz – A kormányzat az oktatást is rózsaszín szemüvegen át nézi

Fotó: Freeimages.com

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Vétkesek közt cinkos, aki néma. A babitsi megállapítás tökéletesen illik mai oktatási rendszerünkre, illetve azokra, akik némán tűrik a kormányzat rémtetteit a magyar iskolával és a pedagógustársadalommal. Az iskolák elveszítették önállóságukat, a tankerületi központok számára nem biztosítják a megfelelő forrásokat, helyi szinten sem valósult meg együttműködés az önkormányzat és a fenntartó között, a pedagógusok leterheltsége pedig elveszi a munka örömét, megnehezíti a minőségi munkavégzést.

Eközben az Emberi Erőforrások Minisztériuma például azt hangoztatja, a pedagógusoknak nemcsak az anyagi, hanem a szakmai megbecsülése is nőtt, az oktatásra 2019-ben 606 milliárd forinttal több jut, mint a baloldal által utoljára benyújtott, 2010-es költségvetésben. Noha az egekig dicsérik az Orbán-kormány által bevezetett pedagóguséletpálya-modellt, szinte nincs a szakmának olyan szeglete, amelyik a kormány hurráoptimizmusát igazolná. A helyzetet mindig is rózsaszín szemüvegen át szemlélő kormányzattal, illetve az őket kiszolgáló hivatalokkal szemben ott áll a szakma, és a két oldal között évek óta süketek párbeszéde zajlik.

Pedagógusbérek: azonnali emelést szorgalmaz a kormány által alapított Nemzeti Pedagógus Kar | Magyar Hang

Ráadásul a különböző pedagógusi szakon végzettek jelentős része sosem áll a katedrára – az utóbbi évek adatai szerint száz tanárhallgatóból csak 27 marad tartósan a pályán –, mert egyszerűen nem népszerű a számukra az úgynevezett életpályamodell, illetve egy kezdő pedagógus bére még mindig nem versenyképes. Ezenfelül a 2014-es parlamenti választások után a tanári fizetések emelését már nem kötötték a minimálbérhez, ellenben az adminisztrációs teher egyre csak nőtt. És akkor még nem szóltunk az aktuális Nemzeti alaptantervről, amely nem fog valódi megújulást hozni az oktatási rendszerbe, a társadalmi egyenlőtlenségeken és a tanárok túlzott terheltségén biztosan nem enyhít.

Mint ahogy az az intézkedés sem, amelyet a főváros XV. és XVI. kerületének Klikje (mármint Klebelsberg Központja) rendelt el. Azt „kérték” az iskoláktól, hogy május 9-éig a pedagógusok nevezzék meg, kik lesznek kitűnő tanulók az év végén. Vagyis a tanítókat, tanárokat összekeverték Nostradamusszal, és a tanév zárása előtt valamivel több mint egy hónappal arra kérték őket, jósolják meg, kik az arra érdemesek, hogy elmehessenek cirkuszba jutalomból.

Sikerpropaganda helyett | Magyar Hang

Hogy még hátra vannak az év végi felmérők, az utolsó felelések? Kit érdekel ez ebben az új világban, ahol – akár csak egy közbeszerzésnél – minden előre lejátszott, meghatározott, és a végeredménytől senki, semmilyen körülmények között nem térhet el?

Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Magyar Hang 2019/23. számában jelent meg, 2019. június 7-én.

Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, valamint elektronikus formában a Digitalstandon! És hogy mit talál még a 2019/23. számban? Itt megnézheti!