
Szép lassan begördülök, ahogy szoktam, és keresek hátul valami nyugis helyet, mi baj lehet? Pár másodperc múlva dermedten nézem végig, amint egy böhöm SUV, behajtva a visszapillantómat, komótosan a sofőroldali ajtómba tolat.
Az első az ezt nem hiszem el téren és időn kívüliség. De már dübörög az adrenalin, kipattanok, villámgyors szkennelés, az ajtónak annyi. Jön a SUV tulaja, ránéz ő is, szerinte nem olyan vészes. Remeg a lábam, nem bír távozni a feszültség, afféle felesleges ökörségekkel kínzom magam, hogy ha csak öt másodperccel hamarabb, vagy később indulok, vagy nem azt a helyet nézem ki, mindez nem történik meg. Szürreális beszélgetés:
– Szerinted én voltam a hibás?
– Igen.
– De te jöttél rossz oldalról.
– Azt hogy?
– Hát, hogy nem lehettél volna itt.
– De hiszen te tolattál belém.
– Mert nem tartottál jobbra.
– Hova?
– Ki van írva, hogy jobbra kell tartani.
– Nincs kiírva. Meg amúgy se értem.
– Pedig ott a tábla.
– Nincs ilyen tábla.
– Nem a sávodban jöttél.
– Hogy hol?
– A másik sávban.
– Hívjunk rendőrt.
Másfél órát várunk, mert péntek van, kettős fronti hatás, sok a baleset. Nyűgös járőrök, de teszik a dolgukat. Zseniális párbeszédek: „a másik gépkocsi nem termett itt, mert teremteni csak a Teremtő tud, hanem közlekedett”. Kiderül az is, hogy az egyenruhások igencsak gyakran szállnak ki az efféle áruházi placcokra, hogy a miénkhez hasonló kisebb-nagyobb ütközéseket helyszíneljenek.
Egyébként a SUV-sofőr lett a felelős, ráadásul tízezer forintos helyszíni bírságot is kapott, ugyanis: Bármilyen üzlet parkolójában, ha nincsenek útburkolati jelek, nem létezik olyan, hogy jobbra tartási kötelezettség, mint ahogyan a parkoló autók közti térben sem beszélhetünk jobb, vagy bal forgalmi sávról. Ezekben a bevásárlós parkolókban egyetlen szabály van: a tolató autónak nincs elsőbbsége. Ami pedig a hátramenetre vonatkozik:
„Járművel hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza. Az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenet azonban elvégezhető abban az esetben is, ha az a járműforgalmat – anélkül, hogy a járműveket veszélyeztetné – rövid ideig akadályozza. Ha a személy- és vagyonbiztonság megkívánja, a hátramenethez a járművezetőnek gondoskodnia kell arra alkalmas irányító személy közreműködéséről. Az irányító személynek úgy kell elhelyezkednie, hogy folyamatosan lássa a jármű mögötti területet és a jármű vezetőjével is kapcsolata legyen."
Szóval, kedves autós bevásárlótársak, csak óvatosan! Magyarország ugyan feszt előre megy, de mi időnként hátra.
Olvasna még Dévényi Istvántól? Kattintson!