Ugye eljössz még, ha meghallod a Forma–1-es dübörgést

Ugye eljössz még, ha meghallod a Forma–1-es dübörgést

Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Hát elkezdődött. Péntek délelőtt immár harmincnegyedik alkalommal bőgtek fel a Forma–1-es autók motorjai, hogy aztán vasárnap délután eldöntsék egymás közt, 2019-ben ki lesz a Hungaroring királya. Csütörtökön az utolsó simításokkal is végeztek, a pályamunkások az utolsó szöget is beverték, így a délutáni boxlátogatásra érkező több tízezer ember már egy teljesen felkészült pályára érkezett.

Egy biztos, már ekkor hatalmas dugó alakult ki a Hungaroring környékén, ugyanis azok, akik háromnapos belépővel rendelkeznek, egészen közelről, konkrétan a boxutcából nézhették meg a versenyautókat, találkozhattak a pilótákkal. Mindenesetre a rendőrség jól vizsgázott, és határozott, de udvarias fellépésüknek köszönhetően senki sem maradt le erről a különleges élményről.

Idén olyan rendszereket állítottak be a szervezők, ahol a kitikkadt nézők hűs ivóvízhez jutottak (Fotó: Magyar Hang)

Lehet itt bármilyen hőség, fenyegethet a meteorológiai előrejelzés bármekkora zivatarral, már pénteken látszódott, mennyire kedvelik a sportág rajongói a magyar futamot. Kora reggel már hosszú sorok kígyóztak a bejáratnál, és mire az F1-es csodamasinák délelőtt tízkor felbőgtek, már több mint tízezren figyelték kedvenceiket az aszfaltcsíkon.

Egy biztos, a szervezőknek jár egy gratuláció, hiszen

ezúttal tényleg szurkolóbarát döntéseket hoztak. Több helyre párakaput

állítottak fel, illetve idén olyan rendszereket állítottak be, ahol a kitikkadt

nézők hűs ivóvízhez jutottak. És akárhányszor próbáltuk kinyitni a csapokat,

mindig folyt belőle a víz, ami a szomjat remekül oltotta.

A kínálat és az árak színvonala (Fotó: Magyar Hang)

Persze nem véletlen, hogy népszerű volt ez a kezdeményezés, ugyanis ebben az évben sem túl pénztárcabarát árakkal találkozhat az, aki enni, netán inni akar. A félliteres ásványvíz és a pohár sör 1000, míg az energiaitalok minimum 1200 forintot kóstálnak, de kávét sem tud senki venni 600 forint alatt. Persze az étel sem „ócccó”, amikor az ártáblára esett a pillantásunk, azonnal visszasírtuk a tavalyi árakat, amikor egy lángosért 2500 forintot kértek „csak” el, valamint a gyrosért háromezret, míg az egytálételek 2-3 ezer forintért voltak kaphatóak.

Idén maximum az eurót kínálták 300 forintért – tavaly ugyanez még 290 forint volt –, ugyanis a hamburger 3500 forint, a szabad szemmel alig látható hot-dog 1500, míg a bécsi kolbászos szendvics szintén 3500 forintot ért. Egy úszásban is szakértő néző az árakat figyelve megállapította, Kenderesi Sajtburesz Tamás vélhetően egyhavi kalóriapénzének egy részét itt hagyná – a másikat ugye kifizette pénzbírságra –, ha enni szeretne 2-3 darabot kedvencéből, amit kereken 4000 forintért kínáltak.

Az egyik legnépszerűbb hely a szurkolói zónában, a Bond in Motion (Fotó: Magyar Hang)

Az áraknál jóval nagyobb sikert aratott a James Bond Múzeum, ahol a 007-es ügynökről készült filmek elevenedtek meg, legalábbis, ami Bond autóit illeti. Nem kis sorban állást követően ugyanis valamennyi olyan autót megtekinthettek az érdeklődők a szurkolói zónában, amelyet a filmekben a legendás ügynök használt. Noha volt némi morgolódás a sorban, ám mindez egycsapásra elmúlt, ahogy beléphettek az emberek a csoda világába.

A pénteki nap alapján joggal reménykedett abban Oláh

Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke, hogy megdől az eddigi

nézőcsúcs.

Elképesztő nagyságrendben és valamennyi korosztályból érkeztek honfitársai Mogyoródra Kubicának (Fotó: Magyar Hang)

„Noha változatos időjárást jósolnak a hétvégére, én abban reménykedem, hogy nem az esetleges eső megérkezése miatt lesz izgalmas a magyar futam. Az elmúlt években mindig volt valami extra a versenyeken, így most abban reménykedem, hogy idén a Ferrari képes lesz megmutatni, valójában mi rejlik az autójukban, és az esetleges sikerükkel egy kicsit felpezsdítik a bajnokságot is. A szakmai oldalról mi magunk megpróbáljuk a maximumot kihozni ebből a három napból, és az előrejelzések alapján minden tekintetben felülmúljuk majd az eddigi nézőcsúcsot. Persze azt tudtuk, hogy Robert Kubica visszatérése nagyon sok lengyel szurkolót idevonz a Hungaroringre, és egyre több narancsszínű pólóban lévő szurkoló is felbukkan a lelátón, akik Max Verstappen sikeréért szorítanak. Magyar részről majd ötszáz ember dolgozik a minél sikeresebb lebonyolítás érdekében, mindannyian felkészültek, és bízom abban, hogy többek között ennek is köszönhetően egy nagyon jó versenyhétvégét zárunk majd a Hungaroringen” – nyilatkozta a Magyar Hangnak a szövetség elnöke, Oláh Gyárfás.

Gyulay Zsolt: Ez a csúcs minden évben | Magyar Hang

És ha már a súlyos sérüléséből visszatérő lengyel versenyző

szóba került, kétségtelen tény, hogy Kubica nem lesz híján szurkolásban, hiszen

elképesztő nagyságrendben és valamennyi korosztályból érkeztek honfitársai

Mogyoródra, hogy szorítsanak az egyszeres futamgyőztesnek.

„Robert fantasztikus versenyző, aki ha egy jobb autót kapna,

akkor biztos, hogy ismét a legjobbak méltó ellenfele lenne” – állította egy

lengyel férfi, aki kisfiával Krakkóból érkezett, hogy élőben lássák

kedvencüket.

Volt, aki gyermekével együtt Krakkóból a Hungaroringre, hogy élőben lássa Robert Kubicát (Fotó: Magyar Hang)

Kubica egyébként mindkét szabadedzésen a 19. helyet érte el,

és bármerre járt a pályán, szinte mindenhol láthatott lengyel zászlót lobogni.

„Egyszerűen fantasztikus, úgy érzem magam, mintha ez lenne a hazai versenyem. Rengetegen jöttek el Lengyelországból, és úgy tűnik, a hétvégén megint megtréfálhat minket az időjárás, és akkor esetleg megint meglepetést okozhatok majd” – mondta a lengyel a paddockban, utalva az elmúlt vasárnap Hockenheimben rendezett futamra, ahol elképesztő izgalmak után megszerezte első idei pontját.

A paddockban egyébként a sportág egyik legnagyobb legendája, Sir Jackie Stewart felcsapott idegenvezetőnek, és sokak nagy örömére körbesétált a csapatok motorhome-jai között, és érdekesebbnél érdekesebb történetekkel szórakoztatott.

Sir Jackie Stewart háromszoros Forma-1-es világbajnok a Forma-1-es Magyar Nagydíj elsõ szabadedzése után a mogyoródi Hungaroringen

(Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

„Fantasztikus ez a pálya, szinte sajnálom, hogy én nem versenyezhettem soha rajta. Minden csodás, a környezet, Budapest… A hétvégén nem ártana megint egy kis eső, mert újra izgalmas versenyt láthatnánk. Tudom, hogy Lewis Hamilton a rekordbajnok itt, és úgy vélem, ezúttal is ő nyer majd” – állította lapunknak a sportág korábbi háromszoros világbajnoka.

Persze azért már a pályán is történtek események, és a Magyar Nagydíj pénteki két F1-es szabadedzésén szinte minden abroncsot kipróbálhattak a pilóták, hiszen száguldottak száraz pályán, csepergő esőben, valamint egy komolyabb zivatart követően a vizes aszfalton. Amíg délelőtt Lewis Hamilton (Mercedes) volt a leggyorsabb, addig délután Pierre Gaslyé (Red Bull).

Mindenesetre a nyári szünet előtti utolsó versenyre szépen lassan felkészültek a csapatok, és a háttérben már elkezdődtek a tárgyalások arról, vajon jövőre akkor hány futamból álljon a versenynaptár. Mint kiderült, a Ferrari és a Red Bull is támogatná, hogy a következő Forma-1-es idény 22 futamból álljon, de egyelőre mindkét csapat vezetőjének vannak fenntartásai a versenynaptár bővítésével szemben.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje a Forma-1-es Magyar Nagydíj második szabadedzésén a mogyoródi Hungaroringen

(Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

„A jogtulajdonos Liberty Media már érdeklődött, hogy

támogatjuk-e a 22 futamból álló versenynaptárt. Elméletileg igen, de ez számos

további kérdést felvet, és még több energiát igényel. Beszéljünk például a

tesztekről, és gondolnunk kell az alkatrészekre, a motorokra is” – közölte Christian

Horner, a Red Bull csapatfőnöke, aki szerint nem szerencsés, hogy többször is

egymást követő hétvégéken rendeznek futamokat, ez logisztikailag rendkívül

megterhelő a csapatok számára. A Red Bullnak például negyven kamionja van, de

igénybe kell vennie külső cégek segítségét is az összes felszerelés szállításához.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy fogalmazott, nem lenne probléma a 22 versenyből álló idény, de tudniuk kellene, ez melyik félnek mennyiben lenne hasznos, illetve csökkenthetnék-e például a teszteket.

Szombaton pedig előbb jöhet a harmadik szabadedzés, majd egy jó sörrel leöntött hamburgert követően 15 órától a Hungaroringen mindig sorsdöntő időmérő edzés.