Hetedszer lett Lewis Hamilton a Hungaroring királya

Hetedszer lett Lewis Hamilton a Hungaroring királya

A gyõztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a célba érkezés után a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Azt már vasárnap reggel lehetett tudni, hogy ha esetleg nem

is fog nézőcsúcs születni a 34. alkalommal megrendezett F1 Rolex Magyar

Nagydíjon, de az idei versenyhétvége benne lesz a TOP ötben, már ami a

látogatottságot jelenti. Nos, ez bevált, hiszen miközben az utolsó métereket

teljesítették a mogyoródi aszfaltcsíkon a pilóták, jött a hír, a négy nap alatt

valamivel több, mint 230 ezren voltak kint a Hungaroringen, ami helyet követel

magának a legjobb háromban a nézőszámot tekintve.

A győztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj eredményhirdetésén a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Amint arról már korábban beszámoltunk, a Ferrari-szurkolók nagy örömére az F1 talán legnagyobb, de jelenleg még biztosan a legeredményesebb legendája, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick éppen édesapja egyik kedvenc pályáján, 15 évvel az itteni utolsó sikerét követően diadalmaskodott a Hungaroringen, megszerezve ezzel pályafutása első F2-es futamgyőzelmét. Titokban abban reménykedtek az olasz istálló hívei, hogy valami csoda folytán a Formula-1-es versenyt is megnyerheti az idén még nyeretlen Sebastian vettel vagy Charles Leclerc, hiszen előbbit Kanadában a bírók, míg utóbbit Bahreinben a technika fosztotta meg a megérdemelt első helytől. Egyébként éppen egy olasz férfi hálálkodott a legjobban a magyar szervezőknek, hogy vendégül látták őt a futamon, mert mint elárulta, Olaszországban ilyen kivételezésben nem lehetne része. Ő nem volt más, mint Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya.

„Nem minden héten tudom nézni a versenyeket, de amikor van

időm és lehetőségem, figyelemmel kísérem a Forma-1-et, mert szeretem a

sebességet. Ki másnak szurkolhatnék, mint a Ferrarinak, és elnézést a mostani

pilótáktól, de nekem még Niki Lauda és Clay Regazzoni volt a kedvencem. Sosem

felejtem el azt, amikor tavaly két kör erejéig kipróbálhattam egy kétüléses

versenyautót Baumgartner Zsolttal, de itt a paddockban életemben először járok,

ez egy teljesen más világ. Nagyszerű élmény, ilyesmi nem minden nap történik az

emberrel” – jelentette ki Marco Rossi, aki tippelésre azért nem vállalkozott.

Ugyanerre vállalkozott viszont a mogyoródi pályára

kilátogató Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, aki előbb a

jogtulajdonos Liberty Media vezetőinek, majd ezt követően mindenkinek további

fejlesztések ígért a Hungaroringen, és jóslata alapján ezekre a közeli jövőben

sort is kerítenek majd.

Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezelésért felelős tárca nélküli miniszter, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter (b-j) az első helyezettnek járó trófea mellett a Forma-1-es Magyar Nagydíj futama előtt a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

„Ütemezett fejlesztési tervre van szükség, amely arról is

szól, hogyan tudjuk a versenypályát és környezetét lényegesebben attraktívabbá

tenni. Ebben a pillanatban úgy látom, ezzel nincs probléma. Ahol több mint

százezer látogató megjelenik, az bizonyára egy jól szervezett verseny. Idén is

voltak változások a pályán, de szeretnénk még nagyobbakat, a közeljövőben

további lelátórészek válhatnak fedetté” – állította egy rögtönzött tájékoztatón

a miniszter.

Palkovics László úgy fogalmazott, a főépülettel kapcsolatban

több megvalósíthatósági tanulmány is van, mert már nem felel meg a mai kor

követelményeinek. Az átépítést nem tartja megfelelő opciónak, de az ezzel

kapcsolatos tervekről nem akart többet mondani. Annyit azonban elárult, hogy a

kormány október végén egy átgondolt stratégiát szeretne elfogadni, jelenleg

ennek az előkészítése zajlik. Abból sem csinált titkot, hogy 2026-ig van

szerződésünk a futamrendezésre, és mind a magyar kormány és az F1 kereskedelmi

jogait birtokló Liberty Media részéről is megvan az elhatározás a későbbi

hosszabbításról.

Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Persze ehhez többek között a mostani futamot is gond nélkül

kellett megrendezni. Jelentjük, mindez sikerült is, és ha el is maradtak az egy

héttel ezelőtt, Hockenheimben látott izgalmak, azért Lewis Hamilton (Mercedes)

és Max Verstappen (Red Bull) utolsó körökig zajló csatája a győzelemért

vélhetően megmarad a szurkolók emlékezetében. Azt bátran kijelenthetjük, hogy a

fiatal holland pilóta, aki a legkomolyabb ellenfele az ötszörös világbajnok

britnek, és ha idén esetleg még nem is – hiszen Hamilton előnye 62 pont az

összetett pontversenyben –, de jövőre egy tökéletesen megbízható Honda-motorral

bizony akár a vb-címet is elveheti tőle.

A Hungaroringen az első pole pozíciója mellé nem tudta

megszerezni az első magyar futamgyőzelmét Verstappen, ugyanis ezúttal a

Mercedes gumitaktikája jött be, és Hamilton eggyel több kerékcserét beiktatva

is képes volt arra, hogy két körrel a vége előtt nemcsak utolérje, de le is

előzze az élen száguldó hollandot, aki azonnal bement a bokszba, kereket

cserélt, majd megfutotta a leggyorsabb kört. Ezzel, valamint az ezért járó

pluszponttal vigasztalódott, ha már a Hungaroring messze legeredményesebb

versenyzője, a hetedik sikerét arató Hamilton elhalászta előle a végső sikert.

A győztes Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője (k) a második helyezett Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője (b) és a harmadik Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíj eredményhirdetésén a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

„Nem titok, nagyon elfáradtam, de ez teljesen normális. Nagyon

hálás vagyok az egész nap miatt, köszönettel tartozom a csapatnak, hiszen

hittek bennem, segítettek, támogattak, hogy a határon autózzak, kockáztassak,

és kihasználjam a lehetőséget. Nagyon jó érzés a számomra, hogy nyugodtan

nyomhattam a gázpedált, és az egész hétvégén jó volt a tempóm. Kicsit aggódtam,

hogy túlmelegedhetnek és problémát okozhatnak a fékek, ezért próbáltam spórolni

velük és óvatosabban fékezni, de ez nem egyszerű dolog, főleg, ha a győzelemért

hajtasz. A végén valamennyi köröm szinte időmérős volt, és csak azon izgultam,

hogy a gumik kibírják a terhelést. Sokat segített, hogy a rádión a csapat

állandóan azt sugallta, csak nyomjam neki. Egy szó, mint száz, szép győzelmet

arattunk” – nyilatkozta a futamot követően Hamilton, akinek az idei nyolcadik,

egyben pályafutása 81. futamgyőzelme volt a mostani.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője vezeti a mezőnyt a Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja után a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Verstappen ugyan sokat mosolygott, ám sokkal szűkszavúbb

volt, mint az ötszörös világbajnok. Véleménye szerint mindent elkövettek azért,

hogy a kemény keveréken a célig kihúzzák az első helyen, de a tervük nem jött

be.

„Nem voltunk elég gyorsak. Miután Lewis nyomás alá

helyezett, a tapadáson múlt minden. Megpróbáltuk egy kiállással lehozni a

versenyt, de nekik a két kerékcsere jobban működött. Noha sajnálom, hogy nem

sikerült győznöm, azért mindent összevetve nem lehetek elégedetlen, hiszen a

pole pozíció mellett a leggyorsabb köridő is az enyém lett, ráadásul a második

helyért sem kell szégyenkeznem” – magyarázta a fiatal holland.

Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője a Forma-1-es Magyar Nagydíjon a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

Természetesen mögöttük is zajlottak izgalmak, például a

harmadik helyért folyó ferraris háziversenyt Vettel nyerte Charles Leclerc

előtt, de elképesztő feszültség volt vagy negyven körön keresztül Carlos Sainz

(McLaren) és Pierre Gasly (Red Bull) között, hiszen a fent említett körszámot

úgy egy másodperces távolságban tették meg a leintésig. De a rajt után a sérült

Mercedesével szinte azonnal kiálló Valtteri Bottasnak sem kell szégyenkeznie –

igaz, a vb-pontverseny másodikja ezúttal „csak” 8. lett –, hiszen kétszer is

szinte végig kellett kerülgetnie a hátsó régióban versenyzőket, ami azért a

mogyoródi pályán nem kis bravúr. A vb majdnem egy hónapos szünet után,

szeptember 1-jén folytatódik Belgiumban.

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője (elöl, b) a Forma-1-es Magyar Nagydíj rajtja után a mogyoródi Hungaroringen (Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt)

Az F1 Rolex Magyar Nagydíj végeredménye

1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:35:03.796 óra, 2. Max

Verstappen (holland, Red Bull) 17.796 másodperc hátrány, 3. Sebastian Vettel

(német, Ferrari) 1:01.433 perc h., 4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)

1:05.250 p h., 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1 kör h., 6. Pierre Gasly

(francia, Red Bull) 1 kör h., 7. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1 kör h., 8.

Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1 kör h., 9. Lando Norris (brit, McLaren) 1

kör h., 10. Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso) 1 kör h.

A vb-pontversenyek állása

Pilóták: 1. Hamilton 250 pont, 2. Bottas 188, 3. Verstappen 181, 4. Vettel 156, 5. Leclerc 132, 6. Gasly 63, 7. Sainz 58, 8. Räikkönen 31, 9. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 27, 10. Norris 24.

Konstruktőrök: 1. Mercedes 438 pont, 2. Ferrari 288, 3. Red Bull 244, 4. McLaren 82, 5. Toro Rosso 43, 6. Renault 39, 7. Alfa Romeo 32, 8. Racing Point 31, 9. Haas 26, 10. Williams 1.