A Megafon már lassan egymilliárdot költött el a Facebookon kormánypropagandára

A Megafon már lassan egymilliárdot költött el a Facebookon kormánypropagandára

Szijjártó Péter a kormánypropagandát népszerűsítő Megafon csapatával (Fotó: Szijjártó Péter / Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az előző héten a kormányoldal újra rekord sok pénzt szórt el politikai hirdetésre a Facebookon – derült ki a 444 friss összegzéséből.

A hirdetőket megnézve marad a sima fideszes fölény, a Megafonra és az Aktuálisra együtt elment 80 millió forint, és a Mediaworks is 50 millió fölötti összeg, ahogy hetek óta.

A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon – ami az ahhoz szorosan kötődő Aktuálissal együtt már több mint 1,2 milliárdot hirdetett el, de jövő héten már egyedül is 1 milliárd forint fölött lesz –, utána jön a Fidesz (767 millió) és a kormány (551 millió), és már a Mediaworks is elhirdetett negyedmilliárd forintot. Ellenzéki részről az Ezalenyeg.hu 412 milliónál tart, az Erosito.hu 220-nál, majd következnek az ellenzéki pártok 170 (DK), 130 (Jobbik), 110 millióval (Momentum) és Márki-Zay Péter 108-cal. Gattány György Megoldás Mozgalma is 88 milliónál tart már. Összesítve a kormány mellett 3,7 milliárdot, az ellenzék mellett pedig 2,1 milliárdot költöttek 2019 óta a Facebookon.

Azt is megnézték, hogy mennyi költés volt a Youtube-on, ahol – ha valaki nem fizetett elő vagy nem használ hirdetésblokkolót – folyamatosan jönnek szembe a politikai hirdetések, főleg a Fidesz ellenzéket alázó hirdetései, az elköltött összegek szerényebbek, mint a Facebookon.

2021 január eleje óta a Google adatai szerint a Fidesz összesen legalább 107 millió forintot költött el (a pontos összeget a Google nem adja meg, csupán biztosan elköltött keretösszegeket ad meg), a kormánynak kampányoló Aktuális Médiával és Megafonnal együtt 150 milliót. A Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom is felbukkant az elmúlt öt hétben a listán, az ellenzéki összefogás 60 millió forint környékén áll.

Címkék: Facebook, propaganda, Google

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

„Ha Rákay Philip nem sértődik meg, én régebb óta tervezem a Petőfi-filmem”

Ha Petőfi egyszer csak felbukkanna 2024-ben, Orbán Viktornak nem is kellene olyan nagyon erőlködnie, hogy meggyőzze őt a NER igazáról – mondta a költő visszatéréséből féktelen szatírát gyártó animátor, aki szerint az alkotását talán még Bayer Zsolt is nevetgélve nézné. A YouTube-on két hete bemutatott videó nagyot megy, eddig több mint 110 ezren látták, és hamarosan jön a folytatás. Mitől különleges hely a Szondi utca, hogyan fordul „a teremtője” ellen Petőfi, mi a baj Gyurcsánnyal, miért gesztikulál olyan hevesen Tölgyessy Péter és hogyan lett ekkora a siker a videó? Erről kérdeztük az animáció alkotóját, aki örül a pozitív visszajelzéseknek, bár felkészült az ellenkezőjére is, őrzi anonimitását, a közönségtől pedig csak madártejet vár támogatásként.