Lázár János államtitkára szerint „szó sincs vasútrombolásról”

Lázár János államtitkára szerint „szó sincs vasútrombolásról”

BZmot motorvonat (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Miért másolja a kormány a balliberális kormányok vasútromboló politikáját? címmel intézett írásbeli kérdést Keresztes László Lóránt, az LMP parlamenti képviselője Lázár János építési és közlekedési miniszterhez.

Ahogy arról a Magyar Hang is beszámolt, az Építési és Közlekedési Minisztérium arról döntött, hogy augusztus 1-jétől bezárnak tíz vasúti mellékvonalat. Jelen állás szerint ideiglenesen nem közlekednek az alábbi személyszállító vonatok: a 38-as számú Nagyatád – Somogyszob, a 47-es Godisa – Komló, a 78-as Balassagyarmat – Ipolytarnóc, a 89-es Miskolc – Tiszaújváros, a 98-as Abaújszántó – Hidasnémeti, a 103-as Karcag – Tiszafüred, a 114-es Mátészalka – Csenger, a 121-es Mezőhegyes – Újszeged, a 125-ös Mezőhegyes – Battonya és a 146-os Lakitelek –Kunszentmárton.

Az LMP-s politikus kérdésére a tárcavezető nevében Ágh Péter államtitkár válaszolt, aki kifejtette, azokon a viszonylatokon, ahol „ideiglenesen” megszűnt a személyszállítás, a helyiek jó minőségű, klimatizált buszokkal utazhatnak. Kitért arra is, hogy a baloldali kormányok úgy zártak be vasútvonalakat, hogy helyette nem kínáltak alternatívát. „A teherforgalom pedig továbbra is megmarad, tehát szó sincs vasútrombolásról” – írta Ágh, hangsúlyozva: a döntés ideiglenes, a szaktárca idén decemberben ismét megvizsgálja a „döntési lehetőségeket” az érintett vonalak kapcsán. Kitért arra is, hogy a közlekedési minisztérium dolgozik a 10 éves vasútfejlesztési stratégián.