Embereket küld el a kecskeméti Mercedes

Embereket küld el a kecskeméti Mercedes

Az első tisztán elektromos meghajtású autó a kecskeméti Mercedes gyárban (Forrás: Mercedes Benz)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Kölcsönzött munkavállalókat küldött el a Mercedes a kecskeméti gyárából. A dolgozókkal a műszakjuk végén közölték, hogy nem tartanak igényt a munkájukra, pakoljanak ki a szekrényeikből és a biztonsági őrök kikísérik őket – írta meg a helyi kecsup.hu hírportál. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. megerősítette a létszámcsökkentés tényét.

A lapnak küldött válaszukban azt írják, hogy a következő hónapok termelési programját figyelembe véve nem minden kölcsönzött munkaerőt tudnak tovább foglalkoztatni. Az érintettek szerződései az elkövetkezendő hetekben lejárnak. 

A lap felhívja ugyanakkor a figyelmet arra, hogy a dolgozói létszám csökkentése nem előzmény nélküli, ugyanis a gyár júliusban a három műszakos termelésről átállt a két műszakosra, amit akkor az előre tervezett átalakítási munkálatokkal indokoltak.

Tény, s erre már a Népszava hívja föl a figyelmet, hogy  az európai, ezen belül a magyar autógyártásra az elmúlt hónapokban rájárt a rúd: a KSH adatai szerint májusban 5,2 százalékkal maradt el a teljes ipari termelés Magyarországon az egy évvel korábbi szinthez képest, ezen belül a feldolgozóipari termelés negyedét képviselő járműgyártás volumene 14,5 százalékkal esett vissza. Ekkora csökkenés mellett érthető a termelés-, és a létszám visszafogása is.

Ugyanakkor szembeötlő, hogy Romániában például jelentősen emelkedett az autóipari termelés, az év első hat hónapjában 8,66 százalékkal a romániai autógyártók egyesületének beszámolója szerint.