Cserélni kell az ülések jó részét a szinte még új orosz metrókocsikban

Cserélni kell az ülések jó részét a szinte még új orosz metrókocsikban

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 3-as metró vonalának Dózsa György úti állomása felújítás után. (Fotó: MTVA / Jászai Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Vállalkozót keres a BKV a hármas metróvonalra néhány éve gyakorlatilag újonnan gyártott – hivatalosan korszerűsített – orosz metrókocsik üléseinek javítására, illetve cseréjére– értesült a Népszava. Nem egyszeri megoldásként, hanem keretszerződés keretében van szükség javító cégre. – Vagyis nem csupán alkalomszerűen jelentkező problémáról, hanem visszatérő konstrukciós hibáról van szó – jegyzi meg a lap.

A Népszava információi szerint minden kilencedik-tizedik ülést cserélni kell az alig néhány éves szerelvényeken. A tender hátteréről hiába kérdezték a BKV-t, nem kaptak választ. Az ülések repedése, törése már 2020-ban 34 kocsit, a flotta 15,31 százalékát érintette. 

Az ajánlattevőnek arra is kötelezettséget kell vállalnia, hogy a jótállás keretében felmerült hiba esetén legfeljebb 2 munkanapon belül garanciális hibaszemlét tart és a lehető leghamarabb elvégzi a javítást. A Népszava ugyanakkor megjegyezte, hogy ha ezt a szerelvényeket gyártó orosz Metrowagonmashtól (MWM) is megkövetelték volna, illetve be is tartatnák, akkor erre a szerződésre vélhetőleg nem is lenne szükség, hiszen az MWM garancia keretében javítaná a megnyekkenő üléseket.

Címkék: Oroszország, metró