Népszava: Nem hajlandó átvenni a periratokat a BKV-tól az orosz metrókocsigyártó cég

Népszava: Nem hajlandó átvenni a periratokat a BKV-tól az orosz metrókocsigyártó cég

Az M3-as vonalon közlekedő felújított metrószerelvények Budapesten, a BKK Kőér utcai telephelyén 2017. március 20-án. Az első új szerelvény nem sokkal fél 2 után indul utasokkal Kőbánya-Kispestről (Fotó: MTI Fotó: Balogh Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Több mint három éve nem veszi át a periratokat az orosz metrókocsigyártó Metrowagonmash, így az amúgy forráshiánnyal küzdő BKV nem juthat pénzhez a kötbérből – számolt be róla a Népszava kedden.

Mint írták, a főváros közlekedési 2019 februárjában indított pert a Metrowagonmash ellen, amely a megrendelés ellen nem a már meglévő metrókocsikat újította fel, hanem ahogy a lap fogalmaz, meglehetősen silány minőségben újragyártotta azokat 219,2 millió euróért (akkori áron mintegy 69 milliárd forintért). Bár a perindítás óta eltelt 3 és fél év, az orosz cég ez idő alatt még csak a periratokat se vette át. A Fővárosi Törvényszék sajtóosztálya azt válaszolta a Népszavának: „Az elmúlt fél évben a bíróság a keresetlevél és mellékleteinek kézbesítésével kapcsolatban két eltérő tartalmú választ kapott az alperestől, amelyből nem állapítható meg a szabályszerű kézbesítés megtörténte, ezért a bíróságnak ismételten meg kell kísérelnie a keresetlevél és nagy számú mellékleteinek kézbesítését”. Vagyis a lap szerint a per leállt, mielőtt valójában elkezdődött volna. Az ügyben keresték a kézbesítési akadály elhárításáért felelő magyar Igazságügyi Minisztériumot is, de lapzártájukig nem válaszoltak arra, mit tettek eddig a periratok sikeres kézbesítéséért.

Megjegyezték azt is, a BKV idén tavasszal 35 millió euróra rúgó, 400 forintos árfolyamon 14 milliárd forintos követelése így gyakorlatilag behajthatatlan. Pedig most igazán nagy szükségük lenne rá, ugyanis a közösségi közlekedés működtetésére 21 milliárddal több kell az üzemanyag és a villamos energia árak emelkedése miatt. Ennek ellenére a lap szerint a BKV nem készül szerződésbontásra a Metrowagonmash-sal. – A vételárat már kifizettük, így csak veszíthetnénk ezzel – jelentette ki Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója egy korábbi háttérbeszélgetésen.

 

Címkék: BKV, Metrowagonmash