„Sajtóhírek szerint júniusban a Fülöp-szigetekre és a Laoszi Népi Demokratikus Köztársaságba egy 181 millió forintért bérelt luxusrepülővel utazott hivatali villámlátogatásra Szijjártó Péter külügyminiszter. Szijjártó Péternek nem ez az első megkérdőjelezhető repülős utazása. Korábban én magam is számon kértem a külügyminisztert, amikor a honvédség egyik repülőjén megtett luxusút során az őt kísérő delegáció 5,5 millió forintért evett-ivott, valamint közel 7 millióért internetezett a gép fedélzetén. Ez azt jelenti, hogy mindez személyenként 110 ezer forintjába került az adófizetőknek. Szijjártó Péter egy televíziós műsorban erről úgy fogalmazott: „nem tudom, mit hova könyvelnek el”. De nem csak az utazásának körülményei, hanem annak mennyiségére sincs érdemi magyarázat, ugyanis a miniszter saját bevallása szerint a tavalyi évben annyit repült, hogy több mint tizenháromszor körberepülhette volna a Földet az Egyenlítő mentén. Mindez jelentősen meghaladja a 384.400 kilométeres Föld-Hold távolságot is” – írja Facebook-bejegyzésében Komjáthi Imre, az MSZP elnöke, aki a leginkább érthetetlennek azt tartja, miért van szükség egy miniszter utazásához újabb luxusrepülőt bérelni, amikor több olyan repülőgép is van állami tulajdonban, amely alkalmas egy kormányzati delegáció elszállítására.
„Az Airbus A319-es repülőgépből például a Magyar Honvédség két darabot szerzett be a csődbe ment Air Berlin légitársaságtól. Ezek a repülőgépek de jure honvédségi csapatszállítógépként üzemelnek, de facto azonban kormánygépként is funkcionálnak. Nem sokkal később a Zrínyi 2026 haderő fejlesztési program keretében egy újabb repülőgépet vásárolt a Magyar Honvédség. Ez utóbbi vasmadár, a Dassault Falcon 7X egy általában VIP üzleti személyek szállítására használt tipikus business jet. Továbbá megkérdőjelezhető célokkal, és vitatható körülmények között üzemel még egy Airbus A330-as széles törzsű teherszállító repülőgép is, amelyet a kormány a Qatar Airwaystől vásárolt 17 milliárd forintért, és amelynek a tulajdonosi jogait a Külgazdasági és Külügyminisztérium gyakorolja az Air Hungary Zrt.-n keresztül. Repülőgépekből tehát nincs hiány, kérdéses, hogy a rendelkezésre álló gépek, miért nem felelnek meg a külügyminiszter igényeinek” – írja Komjáthi, aki úgy véli: itt az ideje, hogy a kormánytagok is önmérsékletet tanúsítsanak és felhagyjanak a luxusutazgatásokkal.