Novák Hunor: Nem olyan egyszerű orvosként oltásra jelentkezni

Novák Hunor: Nem olyan egyszerű orvosként oltásra jelentkezni

Beadják a Pfizer-BioNTech vakcinát egy egészségügyi dolgozónak a Magyar Honvédség Egészségügyi Központban (Honvédkórház) a fõváros XIII. kerületében 2020. december 30-án (Fotó: MTI/Mohai Balázs)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Bár elmondása szerint már több orvos ismerőse megkapta a koronavírus-oltást, és a központi tájékoztatás szerint nem csak kórházi dolgozókat oltanak, Novák Hunor gyeremkorvosnak egyelőre nem sikerült előrébb jutnia az oltásigénylési procedúrában – erről közösségi média oldalán számolt be az orvos. Szerinte hiába küzdenek az orvosok, nővérek erejükön felül, ha gond van az adminisztratív háttérrel, például nem működik az online jelentkezés.

Novák Hunor elmondása szerint nagy budapesti oltócentrumokat hívott végig, hogy megpróbáljon időpontot kérni telefonon a koronavírus-oltásra, de nem járt sikerrel – a gyermekorvos Facebook-oldalán írt részletesen arról, hogy próbált vakcinát igényelni, egyelőre sikertelenül.

Az első helyen sokszori próbálkozásra sem vették fel neki a telefont, a második helyszínen tartósan ki volt kapcsolva a vonal, a harmadik oltóponton úgy tájékoztatták, hogy máshol dolgozó orvosokat még nem oltanak. A negyedik helyen arról tájékoztatták, hogy online jelentkezés lehetséges, de az oldal még nem működik, és bár a honlapon az állt, hogy telefonon hívhatók, amíg az online rendszer nem üzemel, ez láthatóan nem volt sikeres. A többi budapesti oltópontot elmondása szerint szintén nem érte el telefonon Novák.

https://www.facebook.com/drnovakhunor/posts/3421373337960747

„Több helyen meg van adva email-cím, bár vannak kétségeim, hogy ha most írok nekik, mikor kapok rá választ – ha kapok egyáltalán. Az látszik, hogy hiába vannak kiváló szakemberek, hiába küzdenek orvosok, nővérek erejükön felül, a mögöttes adminisztratív, informatikai háttér rendkívül gyenge. Borzasztó nehéz lehet így dolgozniuk, és erről nem ők tehetnek, ők is áldozatai a rendszernek. 2021-ben nincs online foglalás? Pedig nem kellene saját fejlesztést csinálni, rengeteg online időpontfoglaló rendszer van, amit lehetne használni, egy óra alatt teljesen beüzemelhető minden egy átlagember számára is.

2021-ben automatizálható rendszerek helyett emberi erővel, diszpécserekkel intézni a foglalást egy rossz vicc, honnan lesz erre humán erőforrás, hogy a rengeteg telefonra és emailre válaszoljanak? Vagy munkahelyteremtés a cél, és közmunkásokat raknak a telefonvonalak végére?” – írta bejegyzésében a gyermekorvos.