Miközben a pedagógusok béremelése jövőre is folytatódik, az Orbán-kormány részéről továbbra sincs tervben a nem pedagógus munkakörben foglalkoztatott iskolai dolgozók bérhelyzetének érdemi rendezése.
A Népszava cikke szerint a pedagógus szakszervezetek képviselői kedden tárgyaltak a Belügyminisztériumban, ahol elhangzott: jövőre az eddig tervezettnél valamivel magasabb lehet a pedagógusok béremelése.
A Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Totyik Tamás elmondta: a november 4-ei egyeztetésen még átlagosan 20 százalékos, részben uniós forrásból megvalósuló emelést helyezett kilátásba az Orbán-kormány, most viszont már arról volt szó, hogy a bérek akár 21-22 százalékkal is emelkedhetnek 2025-ben, hogy elérjék a diplomás átlagfizetés 80 százalékát – ez ugyanis a feltétele annak, hogy az erre a célra fordítható uniós támogatások megérkezzenek. Ugyanakkor még nem tudni, mennyi a 2024-es diplomás átlagbér, ezért ezek a számok még nincsenek kőbe vésve.
Az viszont szinte biztos, hogy a pedagógiai asszisztenseket, az iskolatitkárokat, a könyvtárosokat, a rendszergazdákat, a dajkákat jövőre is kihagyják a bérrendezésből. Ők idén sem kaptak külön béremelést, jelenleg – ahogy azt a cikk szerzője, Juhász Dániel írja – a garantált bérminimum környékén keresnek, függetlenül attól, hogy milyen munkakörben dolgoznak, mennyi idősek és milyen végzettségük van.
A garantált bérminimum összege jelenleg bruttó 326 ezer forint, ami nettóban 216,8 ezer forint. Bár a költségvetés plusz 10 százalékig biztosít fedezetet az illetményük kiegészítésére, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője, Nagy Erzsébet a Népszavának azt mondta, a legtöbben csak 7 százalékot kapnak. Az érdekvédők egyik követelése, hogy mindenki egységesen kapjon 10 százalékot.Nagy Erzsébet azt is elmondta, hogy amikor rákérdeztek a dolgozók bérrendezésére, azt a választ kapták kormányoldalról, hogy amíg ennyi pénzért is betöltik ezeket a munkaköröket, minek fizessenek magasabb béreket. A szaktárca úgy véli, hogy e munkakörök esetében nincs munkaerőhiány.