Az American Airlines légitársaság (a rivális United tavalyi hasonló közleménye után) a minap bejelentette, hogy ő is szuperszonikus repülőgépeket fog vásárolni – majd ha lesznek. Mindkét cég az amerikai Boom Supersonic cég fejlesztés alatt álló Overture repülőjét akarja majd megvenni, de ehhez még rengeteg problémát le kell küzdeni. Bár az utóbbi években a repülőipar szinte minden szereplője újra érdeklődni kezdett a hangsebességnél gyorsabb repülés iránt, azok a problémák, amelyek kivégezték a Concorde-ot, továbbra is megoldatlanok, és egyes szakértők szerint elvileg is lehetetlen őket megoldani.
Phil Collins volt az egyetlen fellépő, aki 1985. július 13-án (ugyanazon a napon) mindkét nagy Live Aid koncerten is fellépett. (A Live Aid egy több rendezvényből álló jótékonysági esemény volt, amelyet Bob Geldof szervezett az etióp éhezők megsegítésére.) Collins először Stinggel közösen a londoni Wembley-ben zenélt, majd még ugyanazon a napon (bár az időeltolódást kihasználva) Philadelphiában is fellépett – a két helyszínt egy óceán választotta el egymástól. A mutatvány azért volt lehetséges, mert Collins, amint befejezte londoni fellépését, helikopterbe pattant, és a Heathrow repülőtéren átszállt a New Yorkba induló Concorde-ra. A szuperszonikus repülő alig három óra alatt átért az óceánon, de mivel szárazföld felett gyakorlatilag nem repülhetett, Collinsnak New Yorkban át kellett szállnia a philadelphiai járatra, amivel sikeresen odaért a philadelphiai fellépésre.
• Mi vezetett a szuperszonikus repülés vesztéhez?
• Miért akarják mégis feltámasztani?
• Hogyan próbálják leküzdeni a múlt hibáit?
A teljes cikket a Magyar Hang szeptember 2-án megjelent, 2022/36. számában olvashatja el. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!