Hetedik hete vezeti nálunk is a mozis nézettségi adatokat a Barbie és az Oppenheimer. Az már kiderült, hogy a nagy nyári Barbenheimer-versenyt a rózsaszín komédia nyerte, de az atombombás monumentalitás is kifejezetten szép számokat produkált. Annyira, hogy sokan már el is kezdték rebesgetni: talán visszatérhetnek a mozik járvány miatti bezárását megelőző, viszonylag jó idők. A két blockbuster egyértelműen hozta a legjobb időket, de mi a helyzet a többiekkel? Követik Oppenheimerék példáját?
Egyéb jelek is utalnak arra: míg három éve egyre több nagy stúdió kezdett streamingbemutatókban gondolkozni, ma már ez újra jóval ritkább. Az érintettek rájöttek, hogy ha a moziforgalmazást kikerülik a filmek, azzal csak magukat fosztják meg a bevétel egy értelmezhető részétől. És vannak azok a nagy hollywoodi rendezők is, akik érzelmi okokból ragaszkodnak a mozis vetítésekhez.
Az amerikai forgatókönyvesek elhúzódó sztrájkja viszont ismét kellemetlenül érintheti a piacot. Sokan tartanak attól, hogy megint alig lesznek bizonyos időpontokban premierek, és egyes nagyon várt sorozatévadokat is halasztani fognak. Az amerikai forgatókönyvírók magasabb bért és a mesterséges intelligenciától való fokozottabb védelmet követelnek. Tiltakozásuk miatt pedig veszélybe került egy sor másik szakma a virágboltosoktól a kellékkölcsönzőkig.
• Voltak-e más közönségsikerek vagy a Barbei és az Oppenheimer lenyomott mindent?
• Mire számítanak a forgalmazók, visszatér-e a közönség a mozikba?
• Mi a helyzet a művészfilmekkel, keresik-e a nézők?
A teljes cikket a Magyar Hang hetilap szeptember 8-án megjelent, 2023/36. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!