Hétfőn tartják a tévés szakma egyik legnagyobb éves rendezvényét, a Big Picture 2025-öt – a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) által szervezett konferenciát a budapesti RaM ArT Színházban tartják.
Tóth Csaba MEME elnök bevezetőjéből kiderült: a klasszikus televíziózást még korántsem kell temetni, a magyar lakosság negyven százaléka kizárólag hagyományos tévéműsort fogyaszt, és a képernyő idő előtt töltött idő sem csökken: napi 4 óra 50 perc, amivel Európa élvonalában vagyunk. Nálunk jóval lassabb a streamingre való átrendeződés, mint Amerikában, bár hazánkban sem elhanyagolható: idén júniusban 1,6 millió magyar vett igénybe ilyen szolgáltatást.
A neten nézhető tévéműsor azért fejlődik: idén minden lényeges szereplő lekérhető digitális szolgáltatásokat indított itthon, és hasít a sport is: már nyolc különböző sportcsatornán nézhetünk például focit. A két nagy kereskedelmi csatorna fej-fej mellett harcol az első helyért, és ami jó hír a tulajdonosoknak, a hirdetési büdzsék sem csökkentek, sőt, talán inflációt is meghaladó bővülés is lehet 2024-ben.
A Nielsen Közönségmérés ügyvezetője, Schneider Henrik érdekes adatokat hozott az amerikai és hazai trendekről. Szerinte kábeltévé terjesztési függőség van Magyarországon a hagyományos televíziózásban, ami nagyon visszaüthet, és arra is figyelmeztette, hogy a standard tévézés egyelőre tartja a fontosságát nálunk, de nagyon jön fel a Youtube. A mérési intézet idén a második félévben már 24 százalékban olyan aktivitást mért a tévékészülékeken, amit nem tudnak beazonosítani – ez lehet videójátékozás is, de nagyobb eséllyel YouTube vagy Netflix tartalmak nézegetése. A YouTube Amerikában is élre tör: idén júliusban a mérések történetében először került első helyre az amerikai médiafogyasztási versenyben: többen nézték, mint bármelyik hagyományos tévécsatornát, 10,4 százalékot hasítva ki a teljes tortából. A streaming az Egyesült Államokban világosan kimutatható módon a kábeltévéktől vonzotta el a nézőket.
A Big Picture arról is híres, hogy a hazai piac fontos szereplői hagyományosan erre az eseményre időzítik a nagy bejelentéseiket is: a TV2-n november 18-án jön újra a Legyen Ön is milliomos!, míg az RTL-en – többek között – Bróker Marcsiról lesz egy sorozat.