Hogyan szerezné meg a kormány a repülőteret?

Hogyan szerezné meg a kormány a repülőteret?

Orbán Viktor miniszterelnök a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadja a Kínából érkező eszközöket 2020. március 24-én (Fotó: Orbán Viktor Facebook-oldala.)

A Malév 2012-es és a Malév Ground Handling tavalyi bedőlésének kudarca sem vette el a kormány kedvét attól, hogy a légipiacon próbálkozzon: a régi-új kiszemelt a részben a Gyurcsány-kormány, részben pedig a második Orbán-kormány által privatizált Budapest Airport. Hogy mennyiért, egyelőre kérdés, mint ahogy az is, a jelenlegi tulajdonos miért passzolná el a légikikötőt.

Hosszú ideje közismert, hogy a kormánynak szúrja a szemét a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Zrt. külföldi tulajdonlása, ám csak bő egy hónapja hivatalos, hogy az állam ajánlatot kíván tenni Magyarország első számú légikikötőjére. Az államosítás tervéről a Magyar Nemzet címen megjelenő pártújság számolt be első ízben, jelezve: a „többségi tulajdon megszerzésének előkészítésével” Palkovics László innovációs minisztert bízták meg. A lap értesüléseit kisvártatva megerősítette az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM), később pedig több kormánytag is nyomatékosította, a repülőtérnek állami tulajdonban van a helye.

A teljes cikket a Magyar Hang július 2-án megjelent 2021/27. számában találja (tartalomjegyzék itt). Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!