
A településeken áthaladó teherforgalom növekedésével jár a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztése, és ettől tartanak a civilek a Déli Körvasút fejlesztési tervei kapcsán is. Ezért a Budapestet elkerülő vasútvonal, a V0 megépítését szorgalmazzák.
A déli teherforgalmi gyűrű ötletét többször felvetette a kormányzat az elmúlt években, de a terv mindig visszakerült a fiókba. 2022-re ismét napirendre került, és április közepén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter konkrét nyomvonalakat mutatott be a sajtónak. Ezen a tájékoztatón már Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is arra hivatkozott, hogy Budapestet tehermentesítené egy új vasúti korridor, jelenleg ugyanis majdnem minden második tehervonat áthalad a fővároson.
• Miért halad át a fővároson a teherforgalom?
• Kinek probléma ez?
• Mit akarnak elérni az újbudai civilek, és milyen megoldással lenne elégedett az agglomeráció?
A teljes cikket a Magyar Hang május 6-án megjelent, 2022/19. számában olvashatja el. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!