A solymáriak néhány héttel ezelőtt örömmel figyelték, hogy a vasútállomás parkolójában munkagépek jelentek meg, s elkezdték a méteres gazzal borított zöld terület legyalulását. Az emberek abban reménykedtek, hogy megkezdődött a túlzsúfolt parkoló bővítése, amelyet már az önkormányzat is kezdeményezett. De csalódniuk kellett. Mindössze a földet cserélték le, s azóta ismét növekedésnek indult a gaztenger.
A vasúti pálya felújítása és villamosítása óta egyre többen használják a korszerű elővárosi vonatokat, s az elmúlt év óta már akkora az érdeklődés, hogy kicsinek bizonyult a három egységből álló parkoló. Ezért az autók a zöld területeket is igénybe veszik, illetve a környező utcákat is megtöltik.
Maratoni utazás a Kamilla IC-n a szegénységbe | Magyar Hang(...)
Szente Kálmán solymári polgármester a Magyar Hangnak elmondta, az önkormányzat az év elején kezdeményezte a MÁV-Start Zrt.-nél, hogy bővítsék a vasútállomás parkolóját, mert annak kapacitása kevés az igények kielégítésére. (...) Kiemelte, Solymáron ugyanaz a probléma, mint az esztergomi vasútvonal más nagyobb településein. Vagyis, hogy a zónázó és a gyorsított vonatok a kisebb állomásokon nem állnak meg, a személyvonatok viszont csak Angyalföldig közlekednek. Ennek következménye, hogy a solymári Szélhegy megállóban lévő hatalmas parkoló üresen áll, miközben Solymár állomáson egymást akadályozzák a szabálytalanul parkoló autók. A tárgyalások során azt is felvetették, hogy a menetrend módosításával csökkenteni lehetne a parkolók zsúfoltságán, amennyiben a személyvonatok végállomása nem Angyalföld, hanem a Nyugati pályaudvar lenne, illetve ha a zónázó és a gyorsított személyvonatok néhány kisebb állomáson is megállnának. Azóta nem érkezett visszajelzés elképzeléseikről.
(...)
A teljes cikket keresse a Magyar Hang szeptember 27-én megjelent 2019/39. számában!
Hetilapunkat megvásárolhatja az újságárusoknál, valamint elektronikus formában a Digitalstandon! És hogy mit talál még a 2019/39. számban? Itt megnézheti!