Új, 21. századi komfortigényeket kielégítő utasváró épül ülőhelyekkel, fűtéssel-hűtéssel és mosdó lehetőségekkel a Ferihegy 2-n, a jelenleg még üzemelő régi, fapados utasváró mellett – írja Magyar Nemzet építőipari forrásokra hivatkozva.
A Népszava ennek kapcsán arról ír, az építkezés kerítésén már ott virít Orbán Viktor miniszterelnök barátja, Garancsi István tulajdonolta cég, a Market Építő Zrt. logója. Mint írják, ez nem lenne szokatlan a Markettől, korábban a ferihegyi hotelt, az Airport Hotelt és a Wizz Air hangárját is a Market húzta fel.
A beruházás részleteiről sem a kormánylapnak, sem pedig a Népszavának nem nyilatkozott a Budapest Airport (BA) Zrt. Azt sem indokolták, hogy miért nem verték nagydobra a félig szerkezetkész beruházás hírét.
A Magyar Nemzet szerint az új, modern utasváró építésével lebontják majd az eddigi fapados utasvárót, közkeletű nevén bádogterminált. A Népszava ottjártakor az építkezés mellett teljes fordulatszámon üzemelt az utóbbi években komoly kormányzati kritikákkal illetett fapados utasváró.
Vezércserék a Budapest Airportnál - növekszik a kormányzati befolyás? | Magyar Hang„Nem csúcstechnika de jobb mint a régi” – fogalmazott a lap szakmai forrása az építkezés eddigi képeit látva, szerinte láthatóan könnyűszerkezetes terminál épül, mérete nagyjából a jelenlegi bádogtermináléval egyezik meg. A beruházás értékét százmillió forint körülire becsülte, ami messze nem egy nagy beruházás a BA méreteihez képest, korábban ugyanis a cég egy 2024-ig szóló 225 milliárd forintos fejlesztési tervet jelentett be.
A napilap szerint egyelőre nyitott kérdés, hogy az új terminálhoz is fedetlen-fűtetlen folyosón juthatnak-e el majd az utazni vágyók, mint a régibe. Kérdés az is, hogy miért volt ilyen sürgős a BA-nak, hogy láthatóan rekordgyorsasággal felhúzzák az új terminált. Mint emlékezetes, Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter áprilisban a kormány nevében ultimátumot nyújtott be a ferihegyi légikikötő üzemeltetőjének, mondván: az év végéig vagy rendezi a BA a fapados terminál áldatlan helyzetét, vagy a kormány rendeleti úton tiltja be annak használatát.
A Népszava cikke megemlíti, hogy főként a kormányközeli sajtóban a kormányzati szereplők régóta komoly kampányt folytattak a céggel szemben, így gyakran felmerült, hogy az Orbán-kabinet arra törekszik, valahogy visszaszerezze a korábban több lépcsőben privatizált BA-t. A kormányzat ezt hivatalosan soha nem ismerte el. Később a G7 írta meg, hogy Mészáros Lőrinc és köre kacsingathat a BA-ra, ám piaci szereplők ezt erős fenntartással fogadták, mivel az igencsak drága mulatság lett volna: a BA koncessziós díja több mint ötszázmilliárd forintos, ehhez jönne a cég piaci értéke, így összességében jóval több mint 700 milliárdba kerülne az Airport. Ugyanakkor Rogán Antal egy, a gazdasági bizottságban tett kiszólásából kiderült: ténylegesen volt szándék a BA felvásárlására.
Ferihegy visszaállamosítási tervei: vagy Gulyás, vagy Rogán nem mondott igazat | Magyar HangA Napi.hu korábbi cikke szerint Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök az Országgyűlés gazdasági bizottságában azon kesergett, hogy próbálkoztak ugyan a BA megszerzésével, „ám sajnos nem ment”. Ugyanakkor az ülésen Rogán fenntartotta, hogy az lenne a helyes, ha a magyar állam bármilyen formában vissza tudná szerezni a BA-t. A kormányzati harapófogóba szorult BA nyáron komoly menedzsmenti átalakítást hajtott végre, így távozott a fejlesztési igazgató Stephan Schattney, vele együtt lecserélték a cég kommunikációs és kormányzati kapcsolati igazgatóit, majd júliusban bejelentették, hogy távozik Budapestről Jost Lammers vezérigazgató is.