A Magyar Akkumulátor Szövetség a múlt hónapban publikált egy az ország akkumulátor iparági fejlesztéseiről szóló tanulmányt. Ebben az áll, hogy a Volkswagen Győrszentivánon tervez gyárat építeni az autóihoz. A helyi lakosok érdekvédő csoportja, a Szívügyünk Szentiván a Facebook-oldalán azt írta, hogy – idézzük – „ez bizony azt jelenti, hogy következtetéseink mindvégig helyesek voltak! 2 évig úgy kellett elviselnünk a ránk aggatott méltatlannál méltatlanabb és megalázóbb jelzőket és vádakat, hogy közben mindenki tudta: igazunk van!”
A 444.hu cikke szerint a a nemzetgazdasági törvényre hivatkozva egy kormányrendelettel 2022 januárjában helyrajzi számokkal jelöltek ki egy 400 hektáros területet Győrszentiván határában GIPZ besorolású, azaz jelentős mértékben zavaró hatású övezetté. A lakók nagyjából ekkor tudhatták meg, hogy valami készül a kertváros mellett a most még termőföldként használt területen. Híre ment, hogy a közeli Audi-gyárhoz kapcsolódó akkumulátorüzem előkészítése zajlik.
Az átminősítés elvileg nem tűnt olyan egyszerűnek, az ugyanis elvileg önkormányzati hatáskör, Győr minősíthette volna át. Az úgynevezett területrendezési eljárás keretében partnerségi egyeztetést kell tartani, ahol a lakosság észrevételeket tehet, ellenezheti, kifogásolhatja a folyamatot, rávilágíthat a hiányosságokra, szabálytalanságokra. Ezt meg is tették a győrszentivániak: lakossági fórumokat hívtak össze, 900 észrevételt küldtek be elektronikusan az önkormányzathoz és 5585-en aláírtak egy petíciót is a terület átminősítése ellen. A korábbi, fideszes városvezetés ugyanakkor következetesen tagadta, hogy valóban akkumulátorgyárnak készítik elő a terepet a városrészben. Az is előfordult, hogy Dézsi Csaba András, az előző polgármester provokátornak minősített egy aggódó győrszentiváni civilt.