Mint azt a legtöbben tudják, az üzletkötésben igazán nagy szerepet játszik az is, hogy ki a tárgyaló partner, és hogy mennyire szimpatikus az ő személyisége. Éppen ezért elmondható, hogy árulhatod te a világ legjobb termékét vagy szolgáltatását is, ha nem tudsz megfelelően bánni az emberekkel, nagy eséllyel nem fogsz túl jó eredményeket elérni.
A következő cikkben összegyűjtöttük neked, hogy mik azok az alapvető személyiségjegyek és tulajdonságok, amiket érdemes fejlesztened, ha a legjobbak között szeretnél lenni.
Kommunikációs készségek
Ez mindennek az alfája és omegája. És ráadásul tanulható, fejleszthető készség. Fontos, hogy tudd olvasni a nonverbális kommunikációt, és halld meg a szavak mögött rejlő tartalmat is. Tudj úgy beszélni, hogy élvezet legyen hallgatni, de ne felejtsd el azt sem, hogy sok esetben többet érsz el, ha végighallgatod az ügyfelet. Tanuld meg irányítani a beszélgetés menetét anélkül, hogy az bárkinek feltűnne!
A bónusz pedig az, hogy ezeket a készségeket nem csak a munkádban tudod majd hasznosítani, hanem a magánéleted legtöbb területén is.
Szeretnéd Te is elsajátítani a sales szakma alapjait, hogy élvezhesd annak minden gyümölcsét? Keresd fel a SalesKurzus.hu weboldalát, és tanulj meg a sales alapképzés keretein belül olyan ismereteket, amiket utána az élet szinte bármely területén alkalmazhatsz.
Türelem
A jó értékesítő sosem ront ajtóstul a házba. Szépen, lassan és fokozatosan kell megismerni az ügyfeledet és annak igényeit. Első megkeresés során jobb, ha nem is akarsz eladni neki semmit, csupán felméred az elképzeléseket és igyekszel bizalmat/szimpátiát ébreszteni. A fokozatosság elvét figyelembe véve hosszú távú üzleti kapcsolatokat tudsz kialakítani olyan partnerekkel, akik utána visszatérő ügyfeleid lesznek és bátran ajánlanak, ha mindent jól csinálsz.
Töretlen lelkesedés
Értékesítőként számtalan nemet fogsz kapni a mindennapjaid során. A kérdés már csak annyi, hogy mennyire tudod ezeket kezelni. Ha hosszú távon ez letör, rossz hangulatot ébreszt benned, és nem tudsz ellene tenni, akkor meglehet, hogy ez a szakma nem neked való. De nincs ezzel semmi baj, hiszen festő vagy mérnök sem lehet mindenkiből. Ha megtanulod, hogy az elutasítás nem a személyednek szól, hanem a terméknek, vagy éppen az ügyfél pillanatnyi lelki állapotából fakad és könnyedén tovább tudsz lépni, akkor sokkal egyszerűbb lesz az életed salesesként.
A lényeg, hogy minden visszautasítás után tudj a következő ügyféllel úgy kommunikálni, mintha arra vártál volna egész nap, hogy vele beszélgethess.
Emberismeret
Ha eltöltesz ezen a területen néhány évet, sokszor fogsz majd rajta mosolyogni, hogy mennyien akarnak neked eladni dolgokat, esetleg szeretnének átverni, és hogy sok esetben milyen pocsék értékesítési stratégiát alkalmaznak. Ennél azonban sokkal hasznosabb az, ha a potenciális ügyfelek között is felismered azokat, akik bizonyos okokból kifolyólag nem őszinték veled és csupán az idődet rabolják.