Mintha csak a Black Mirror egyik epizódjában ébredtek volna a kanadaiak. A technopesszimista hozzáálláshoz most nem a sorozat szolgáltatott újabb érvet, hanem a gigacégek és a kanadai kormány harca. Egész pontosan az olyan techcégeké, mint a Facebookot és Instagramot birtokló Meta, illetve a Google-tulajdonos Alphabet. A kanadai kormány nemrég hozott törvényének értelmében ugyanis ezek a szolgáltatók kötelesek lennének fizetni a lapkiadóknak a tartalmaik elhelyezéséért. És valóban úgy áll: az elmúlt évtizedekben a hirdetési bevételek meghatározó része vándorolt a techóriásokhoz.
Nem kérdés, hogy a Facebook rendkívüli módon megnehezítette a hirdetésekből fennmaradni kívánó médiavállalatok dolgát. De az éremnek, ahogy a Meta is rámutat, valóban két oldala van.
• Veszít az állampolgár és a sajtótermék is, de ki nyer az egészen?
• Győzhet-e végül a józan ész?
• Kinek van több joga uralkodni felettünk?
A teljes cikket a Magyar Hang hetilap augusztus 11-én megjelent, 2023/32. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!
ElőfizetekMár előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!