A magyar modernista építészet megkerülhetetlen alakja, Molnár Farkas az életművét koronázta volna meg a Magyar Szentföld-templommal, az egyház a hívők lelkében ébresztette volna fel a buzgóságot, az épület mégis hollywoodi tucatprodukciók apokaliptikus díszleteként hirdeti az igét.
Monumentális szakrális tér építésének ötlete keltett feltűnést januárban. Makovecz Imre papíron maradt alkotása, az eredetileg az Apor Vilmos térre álmodott Szent Mihály-templom tervét a 2011-ben elhunyt építész követői karolták fel újra az év elején. A „magyar Sagrada Família”-ként is emlegetett épületre sokan Makovecz életművének betetőzéseként tekintenek, a katolikus egyház támogatását azonban nem sikerült elnyerni, Erdő Péter esztergom–budapesti érsek egy interjúban egyértelművé tette, a templom számukra nem időszerű. A fő műként definiált terv ugyanakkor felidézheti egy másik monumentális fővárosi templom történetét, amelynek alkotója, Molnár Farkas szintén az életmű megkoronázásának szándékával vágott bele a munkába, befejezni azonban már nem tudta, az épület torzóban maradt. A Magyar Szentföld-templom különleges alkotás lehetett volna, hiszen Európában a két világháború között nem épült hozzá mérhető szakrális tér, mégis a kudarc mementójaként pusztul csendben, elrejtve a Hűvösvölgyben.
Erről is olvashat a cikkben:
- A templom Jézus Krisztus egész életét igyekszik a hívők elé tárni
- Vajon a „torzóban maradt fő mű, vagy a meghasonlás szimbóluma” a Szentföld-templom?
- Az elmúlt években született ötletek azonban sorra elhaltak, mert nincs rá anyagi fedezet és reális igény
A teljes cikket a Magyar Hang február 26-án megjelent 2021/9. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!