Leépülő állam: Egyre gyakoribb a teljes összeomlás a vasúton

Leépülő állam: Egyre gyakoribb a teljes összeomlás a vasúton

Elhanyagolt vasúti szakasz a Mátraalján (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Fotó: Végh László

Senkit nem hagyunk ott. Lázár János annak apropóján írta ki mindezt a közösségi oldalára, mert nagy visszhangot váltott ki a kormány azon gyurcsányi időket idéző lépése, miszerint tíz vasúti szárnyvonalon szüneteltetik a személyszállítást. Az építési és közlekedési miniszter posztjához odaírta, hogy busszal vagy vonattal, de mindenkit célba juttatnak, illetve megjegyezte azt is, hogy mindez csupán egy fél éves átfutási idejű próbaidőszak. Lázár posztjának azért van egy mélyebb, nagypolitikába érő hatása is. Ha ugyanis a közlekedésért felelős tárcavezetőnek azt kell bizonygatnia a közösségi oldalán, hogy az utasokat nem fogják otthagyni, akkor ott valami nem stimmel.

Lázár ráadásul egy olyan időszak után idézte meg a sokszor citált orbáni jelmondatot („senkit nem hagyunk az út szélén”), amikor egymást követték az olyan esetek, mint a hodászi utaspörkölés az elavult motorvonaton, vagy a szegedi IC utasainak erdei gyalogoltatása egy leszakadt felsővezeték miatt. Ezek szerencsére kirívó esetek, de azért vannak olyan kellemetlenségek, amivel az utazóközönség szinte mindennap találkozhat. Ilyenek a késések és a járatkimaradások, amiknek okairól Pongrácz Gergelyt, a Magyar Közlekedési Klub elnökét, illetve Kuhár Bence vasútbarát vloggert kérdeztük.

• Mi az utasokat bosszantó késések és járatkimaradások oka?
• Miért van létszámhiány?
• Mire gondolhatott Lázár János, amikor azt mondta: most a vidék jön? 

 A teljes cikket a Magyar Hang hetilap augusztus 25-án megjelent, 2023/34. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!

Címkék: MÁV, vasút, vonat, szárnyvonal