
A világ versenyhivatalai nincsenek könnyű helyzetben, amikor a nagy digitális cégek erőfölénye ellen kell fellépniük. Ezek ugyanis gyakran nem pénzt kérnek a szolgáltatásaikért, hanem adatokat, így nem lehet azt állítani, hogy drágán adják a szolgáltatásaikat. Ráadásul ezek a cégek nagyon gyorsan fejlődnek és változnak, szinte lehetetlen nyomon követni a tevékenységeiket.
Persze a hivatalok a nehézségek ellenére megpróbálnak olyan szabályozásokat kidolgozni, amelyek reményeik szerint elejét vehetik a jövőben a cégek visszaéléseinek. Az amerikai, a brit és az európai uniós szemlélet azonban nem teljesen egyezik.
Európa versenyjogi vizsgálatokon keresztül már megpróbálta korlátozni a Facebookot és a Google-t. Az Egyesült Államokban azonban a legutóbbi évekig úgy gondolták, hagyni kell növekedni a technológiai cégeket, majd az újonnan érkező versenytársak egyensúlyt teremtenek a piacon. A hatóságok figyelmét lekötő kihívásokról és az ezekre adható válaszokról Szathmáry Borbála, a brit versenyhatóság, a Competition and Markets Authority egyik közgazdasági igazgatója beszélt a lapunknak.
• Miért párolgott el az amerikai hatóságok piaci önszabályozásba vetett bizalma?
• Hogyan léphetnek fel a hivatalok a hírek sokszínűségének megőrzése érdekében?
• Van-e felelőssége egy üzleti folyamatokat szabályozó algoritmusnak
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!