Több milliárdos költségvetésű felújítás - az utasforgalmi centrum korszerűsítése - zajlik a Keleti pályaudvar omladozó falai között, a beruházással azonban több mint egy éves csúszásban van a MÁV. A műemlék épületet több évtizede nem tatarozták átfogóan, jobb állapotú szakaszai valósággal kivilágítanak az általános romlásból.
Foltokban felújított – ez a jelző illik leginkább a Keleti pályaudvar épületére. Az 1884 óta működő, műemlék besorolású főpályaudvar – ahol a MÁV becslése szerint naponta 30 ezer, évente 11 millió turista és belföldi utas fordul meg – oldaltól függően mutatja szebb vagy végletekig leharcolt, elhanyagolt arcát. Középső homlokzata és főkapuja még újszerűnek hat a 2004-es nagy renoválás után, a homlokzat bal és jobb oldalán viszont pereg a töredezett, sárga festékréteg a falakról. A romlás aztán mintegy elharapózik a Thököly út és Kerepesi út felőli oldalon, sőt, egészen bizarr formákat ölt: tákolt alumíniumkerítés, betonvasból hegesztett ablakrácsok tapadnak a kopott épülethez, amelynek falait néhol tégláig mállasztotta az időjárás. Egy helyen kerítésre fújt graffiti jelzi a közeli vécét – méterekre a 2018-ban felújított pályaudvari kormányablaktól, ami tisztaságával valósággal kirí környezetéből.
• Mit gondolnak a Keletit használó járókelők az épület állapotáról, a felújítási munkálatokról?
• Mit válaszolt lapunknak a vasúttársaság az utasforgalmi centrum elhúzódó felújításával kapcsolatban?
• Mikor ígérték meg utoljára a Keleti pályaudvar teljes körű renoválását és meddig jutottak a feladattal?
• Mit láttunk ottjártunkkor a kordonokkal lezárt építési területen?
A teljes cikket a Magyar Hang április 14-én megjelent, 2023/15. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!