– Nagy az esély rá, hogy a járműben volt a hiba, mert már a Deák Ferenc téren is leverte a biztosítékot. Onnan „átvánszorgott” a Kossuth Lajos térre, ahol megint leverte. Utána a szerelvény elindult a Batthyány tér irányába, ekkor azonban leállt a vonat. Mivel egy helyen van betáplálás, de a többi jármű nem csinált ilyet, ezért biztosan nem a pályával volt a gond – fogalmazott lapunknak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a reggeli metróleállással kapcsolatban.
Mint arról beszámoltunk, Budapesten leállt a 2-es metró csütörtökön a reggeli csúcsforgalomban. A BKK még délelőtt jelezte, hogy 10 óra után nem sokkal helyreállt a közlekedés. Dorner Lajos úgy tudja, a Deák Ferenc téren ment el a biztosíték, és az okozott füstöt, ezért vonultak ki a tűzoltók. Hozzátette, ilyenkor az az eljárás, hogy amint lehet, a meghibásodott vonatot a Déli pályaudvarra szállítják, ott vizsgálják meg alaposabban, és onnan kerül kocsiszínbe.
– A meghibásodás része a rendszernek, ezen ne lepődjünk meg, egy ilyen eset sajnos benne van a pakliban. Olyan rendszer nincs, ami tökéletes. A rendszer minőségét inkább az mutatja meg, hogy az ilyen üzemzavarokat hogyan tudják kezelni. A BKK-nak van kidolgozott protokollja arra, hogy a dolgozóknak mi a feladata ilyenkor. Úgy tűnik, ezt ma mindenki végrehajtotta: lekapcsolták az áramot, értesítették a tűzoltókat, kinyitották a jármű menekítő járdáját, kihozták az utasokat az alagútból, és elindították a pótlóbuszokat. Ha ilyen eset évente egyszer történik, az nem számít soknak, az utóbbi 2-3 évben nem emlékszem hasonlóra – hangsúlyozta a VEKE elnöke. A balesetekből, emberi mulasztásokból történt leállások szerinte más kategóriába tartoznak, azokból több fordul elő. Szerinte a nyilvánosságra került felvételek is a munkájukat végző szakemberek profizmusát bizonyítják. Látszik, hogy az utasok nyugodtan reagáltak. Az azonban szerinte furcsa, hogy miért nem szállítottak le mindenkit a Kossuth téren, ez még egy tisztázandó kérdés.
– Ha párhuzamot vonunk a MÁV-val, ott pont ez a központi felügyelet és irányítás hiányzik, ami a BKK-nál működik. Ott az utasok nem érzik azt, hogy törődnének velük, amikor hasonló leállás történik. A vasútnál lassabban és nehezebben reagálnak, pedig ott is van biztonsági protokoll. Nincs megfelelő diszpécserszolgálat, és nem tudják a pótlást sem biztosítani. Egyszerűen nem is tudják, mit csináljanak „havária” helyzetben.