Brüsszel adna pénzt az autópályákra
Az M7-es autópálya Székesfehérvár felé tartó szakasza (Fotó: Ing.Mgr.Jozef Kotulič)

A források hiányával magyarázta Rogán Antal, hogy várhatóan még ebben az évben megköthetik a szerződést a 35 éves autópálya-koncessziókról, amelynek részét képezik a felújítások is. Ugyanakkor az Európai Bizottság szóvivője ennek ellentmondott.

Az uniós helyreállítási alapból lehet útépítést finanszírozni, ha a támogatást igénylő tagállam egy sor feltételt teljesít – válaszolta a Népszava kérdésre Marta Wieczorek, az Európai Bizottság szóvivője. A feltételek közé tartozik annak garantálása, hogy a projekt nem okoz jelentős károkat a biológiai sokféleségben és a vízkészletben. A beruházást környezetvédelmi hatásvizsgálatnak is meg kell előznie, amelynek során fel kell mérni, hogy a szélsőséges időjárás és az árvíz milyen kockázatokat jelent. Az eredmény ismeretében intézkedéseket kell hozni a kockázatok kiküszöbölésére. A tagállami hatóságoknak biztosítaniuk kell azt is, hogy az építési törmeléket és hulladékot megfelelően újra feldolgozzák vagy újrahasznosítják. A pénzre pályázó országnak emellett igazolnia kell, hogy a használatba kerülő autóút vagy autópálya nem növeli jelentős mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátását és a környezetszennyezést.

Még idén megkötné a kormány a szerződést a 35 éves autópálya-koncesszióról
Magyar Hang

Még idén megkötné a kormány a szerződést a 35 éves autópálya-koncesszióról

Rogán Antal újságírók elé állt. Szerinte az állam kevesebbet fog fizetni, mint amennyi bevétele lesz belőle.

Hétfőn derült ki, hogy az állam 35 évre koncesszióba kívánja adni a mintegy 2 ezer kilométeres autópálya-hálózatot. A koncesszió magában foglalja a a felújítást, üzemeltetést, fenntartást és a bővítést is. 

A lap azt is megjegyezte, hogy a kormány elképzelése szerint az állam rendelkezésre állási díjat fizetne a nyertesnek – ez nagyságrendileg évi 180-200 milliárd forint lehet jelenértéken számolva –, így az üzlet értéke a mai árakon legalább 7000 milliárd forint.