Egy babakocsit sem lehetne végigtolni rendesen a Dohány utcán

Egy babakocsit sem lehetne végigtolni rendesen a Dohány utcán

Niedermüller Péter az erzsébetvárosi önkormányzat képviselőtestületének ülésén 2019 novemberében (Fotó: Niedermüller Péter Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Szűkítenék a járdák szélességét több erzsébetvárosi utcában, és a jövőben a járdán is lehetne majd parkolni. A Dohány utcában például közel a felére, 140-ről 75 centiméterre csökkenhet a járdaszélesség, és hasonlót terveznek a Wesselényi, illetve a Nefelejcs utcában is.

A Niedermüller Péter polgármester jegyezte dokumentum szerint erre a trolik akadálytalan közlekedése érdekében van szükség. Kispál Tibor alpolgármester a kerületi lapban meg is magyarázta, miszerint csúcsidőben jelenleg nagyon lassan tudnak haladni a buszok, és nem férnek el a szabálytalanul parkoló autók miatt. Utóbbiakat fél kerékkel a járdára parkoltatnák a Wesselényi utcában, bár annak másik oldalán jelenleg is ferde parkolás van.

A tervet Facebook-oldalán kritizálta a Budapesti Fejlesztési Központ igazgatója, Vitézy Dávid, aki szerint „Erzsébetváros szűk járdáin oldalazva a bérházak falai és az autók között ritkán jut eszünkbe, hogy lehetne ez még rosszabb is.” Szerinte a Wesselényi utcában így ellehetetlenülnének a vendéglátóhelyek mai kitelepülései is. Vitézy úgy látja, ha az autósok szabályosan parkolnak, akkor a mai parkolóhelyek mellett is elfér a troli, néhány szabálytalan autós vagy furgon miatt a gyalogosokat büntetni viszont elképesztő. A járda szűkítése pedig ellentétes lenne az OTÉK rendelkezéseivel is, mivel százötven centiméterben határozzák meg a járdák minimális szélességét.

Mint Vitézy írja, a hetvenöt centiméteren egy kerekesszék vagy babakocsi sem férne el.

„A felfestett parkolóhelyen túllógó autókat el kell szállítani a troli útjából, nem pedig parkolóvá alakítani az eleve szűk, budapestiek és turisták által is tömegesen használt belvárosi járdákat! Az intézkedés tehát csak a szabálytalan autósokat védené a gyalogosok ellenében, hisz a szabályosan közlekedő autósok számára ugyanannyi parkolóhely maradna, mint eddig” - írta Vitézy, aki arra kérte Karácsony Gergelyt és Niedermüller Pétert, hogy ne valósítsák meg ezeket a terveket.