Egy belügyi felmérés szerint a túlságosan magas óraszám rontja a tanítás minőségét

Egy belügyi felmérés szerint a túlságosan magas óraszám rontja a tanítás minőségét

A kilencedik kerületben is tiltakoztak október.14-én az oktatás problémái miatt (Fotó: Olvasónktól)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Online kérdőíves kutatást végzett a Belügyminisztérium a pedagógusok körében. Az első felmérés június 13-a és 26-a között, a második szeptember 1-je és 20-a között készült, az eredményekről pedig az oktatási kormányzat Új Köznevelés című folyóiratában számoltak be. A cikk társszerzője Maruzsa Zoltán államtitkár – írja a 444.hu.

Az első kérdőívet 24 ezren, a másodikat 33 ezren töltötték ki. Az utóbbi létszám az összes pedagógusnak majdnem a negyede. A válaszadók közt többségben voltak az amúgy kisebbségben lévő férfiak és a vezető beosztásúak.

A válaszadók több mint fele úgy látja, ekkora óraszám mellett nem lehet megfelelően felkészülni az órákra és színvonalasan dolgozni. Tízből hét pedagógus azt szeretné, ha a rugalmasabbá tennék a pedagógusokat közvetlenül segítők (NOKS-dolgozók) feladatkörét. Ugyanilyen arányban gondolják, hogy többet kellene fizetni a jobban teljesítő tanároknak, és 84 százalék szerint azoknak is, akik hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkoznak.

A tanárok értékelésénél a válaszadók többsége nagyobb mértékben venné figyelembe a diákok véleményét, mint a szülőkét. Négyből három pedagógus szerint hiba, hogy kötelező a Pedagógus II. fokozatot megszerezni. A válaszadók több mint fele az elmúlt három évben nem kapott rendszeres értékelést a feletteseitől. Majdnem kétharmad szerint indokolt az iskolaőrség bevezetése, ha az adott intézmény kéri.

A cikk szerint a szöveges véleményekben sokan jelezték a béremelés fontosságát, de nem derül ki, pontosan mennyien és hogyan. A hónapok óta tartó oktatási tiltakozások más fontos követeléseinek (nagyobb autonómia a tanároknak és az iskoláknak, tananyagreform, stb.) megítéléséről nem esett szó.