Idén rekordot dönt Ferihegy
Utasok beszállásra várva a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren (Fotó: Magyar Hang/Lukács Csaba)

2024 első tíz hónapjában 14 679 220 utas fordult meg a fővárosi légikikötőben, amely nemcsak a tavalyi első tíz havi adatot haladta meg 19 százalékkal, hanem az eddigi rekordévnek számító 2019-es eredményt is 8 százalékkal túlszárnyalta. Az utasszám-növekedés októberben sem torpant meg: bőven másfél millió felett alakult a forgalom, 1 620 990 főt „kezeltek” a repülőtéren – áll a Budapest Airport közleményében. Októberben az induló utasok körében a legnépszerűbb célpontok közé tartozott London, Isztambul, Milánó és Párizs.

A tavalyi évhez képest 45 százalékkal nőtt a magyar főváros légikikötőjében kezelt tizedik havi árumennyiség: októberben 28 968 tonna tonna áru fordult meg a repülőtéren. Figyelemre méltó az emelkedés az éves mennyiségnél is: január és október között idén 240 841 tonna árut kezeltek, 50 százalékkal többet, mint a tavalyi év januártól októberig tartó időszakában. Közben fontos díjat is nyertek: az európai régióban az Év cargo repülőtere elismerését ítélték oda nekik Szingapúrban, a Payload Asia Awardson. Az elismerést az iparág vezető szaktekintélyeiből álló zsűri ítélete oda a Budapest Airportnak a légiáru-szállítás, valamint a budapesti cargo közösség együttműködésének fejlesztéséért, amellyel a magyar főváros repülőtere olyan jelentős európai légikikötőket utasított maga mögé a versenyben, mint Bécs, Brüsszel és Liége.

Eközben az is látszik: ahogy a magyar állam lett a repülőtér tulajdonosa, felbukkant mellettük a Balásy Gyula-féle Lounge Group is. A közleményben ugyanis hírt adtak arról, hogy október 8-án, New Yorkban rendezték meg a PR szakma egyik fontos versenyének díjátadóját, a PRNEWS Platinum Awards-ot. A megmérettetésen a Budapest Airport és a MediaFactory által gyártott „Szállj munkába” című tévésorozat második évada elnyerte a munkavállalói kapcsolatok kategóriájának díját. A Szállj munkába – Sztárok a reptéren sorozatot egyébként a TV2-n sugározták, és a közleményben fontosank látták kiemelni: „a pályázat elkészítésében a Lounge Group támogatta a Budapest Airportot és a Media Factory-t.”