Láncreakcióban, tucatszámra jelentették és jelentik be folyamatosan a nagy világmárkák, népszerű termékeket forgalmazó cégek és egyéb, a hétköznapi fogyasztók által kedvelt nem orosz cégek, hogy az Ukrajnát ért orosz agresszió miatt felfüggesztik tevékenységüket Oroszországban. Többségük első körben felfüggesztette a kereskedést, azaz nem árulja termékeit az országban. Több gyártósorral bíró vállalat pedig a gyártást állította le, vagy drasztikusabb esetben, kivonul Oroszországból, netán letesz dollármilliárdos projektjéről.
Noha a cégek intézkedései egyediek, ritkán láthattunk ilyen egységes, és szinte minden szektort érintő fellépést egy katonai agresszióval szemben, mint amit most megléptek Oroszországgal szemben. Egy nem teljes, ám beszédes listában összeszedtük, mely cégeket, termékeket és szolgáltatásokat kell most egy darabig biztosan nélkülöznie az oroszoknak.
A nagy olajcégek közül az amerikai Exxon, a brit Shell és BP, valamint az osztrák OMV hagyott fel minden tevékenységgel, az amerikai cég egy 4 milliárdos projektből szállt ki. A repülőgép-gyártók vonalán az amerikai Boeing és az európai Airbus, míg az autóipari cégek közül a Volkswagen, a Honda, a BMW, a Toyota, a General Motors, a Ford, a Volvo, a Mercedes–Benz és a Harley–Davidson is felfüggesztette ténykedését.
Ami a szolgáltatásokat illeti, a PayPal online banki szolgáltatás, a szállásfoglaló óriás, az Airbnb, a techcégek közül az Apple, a Samsung, a Dell, a Microsoft, a többek között a népszerű FIFA számítógépes játékot gyártó EA Sports, a SAP, az Oracle, Dell is beszüntetett mindent Oroszországban. Ami a szállítmányozást illeti, ott a UPS, a DHL, a FedEx, a Maersk és a MSC Mediterranean Shipping Company jelzett leállást.
A szórakoztatóipari szereplők közül a Netflix, a Walt Disey, a Paramount, a Warner Brothers, vagy épp a Spotify is beszüntette szolgáltatásait, állt le a premierekkel.
A leginkább talán a ruha- és luxusipar cégei azok, amelyek egységesen húzták le a rolót: a VMH-csoport (Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi és Givenchy), a Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta és Balenciaga), a H&M, a Hermès, az Adidas, a Nike, a Puma, a Prada, a Zara, a Chanel, az Asos, vagy épp a Boohoo szüntette be tevékenységét Oroszországban. De így tett a világ talán legfelkapottabb bútorgyártója, a svéd IKEA is.
Az Oroszországban elfogadott új törvényre reagálva, amelynek alapján akár 15 éves szabadságvesztéssel büntethetők azok, akik a hatóságok megállapítása szerint „hamis információkat” terjesztenek az orosz haderő tevékenységéről, egyre több nagy nemzetközi médiacég is tevékenységének beszüntetése mellett döntött, így a brit közszolgálati BBC, az amerikai CNN hírtelevízió, az amerikai Bloomberg gazdasági hírügynökség, vagy a kanadai (CBC) és a spanyol közszolgálati adók, hírügynökségek.
Ezzel párhuzamban az oroszok is betiltottak, vagy korlátoznak pár meghatározó techcéget. Erre sorsra jutott a Facebook, és anyavállalata, a Meta, a Twitter, a YouTube és anyavállalata, a Google, valamint többek mellett a Get Alphabet Inc. is.