A világ légitársaságainak zömét rendkívül érzékenyen érintette a tavaly tavasszal kitört koronavírus-járvány: az első óvintézkedések között vezették be az utazási korlátozásokat, amelynek következtében teljes repülőgépflották kényszerültek a földre, a gépek zöme azóta is letárolva áll a hosszú távú parkolóhelyként használt repülőtéri forgalmi előtereken és gurulóutakon.
Azzal, hogy a védőoltásokat hol nagyobb ütemben, hol lassabban, de előbb-utóbb a lakosság széles köre számára elérhetővé teszik, megindult a mozgolódás az utazási ágazatban is, az ágazati válságból ugyanakkor még hosszú ideig nem várható kilábalás. Ráadásul a jövő légiipara várhatóan más lesz, mint amit megszokhattunk 2020 márciusáig.
Az Eurocontrol.int adatai szerint az utasszállítási ágazatban idén tavasszal 65 százalékos a visszaesés a 2019-es azonos időszakihoz képest. Tavaly nyáron a kapacitások ötven százaléka volt használatban, ám az idei ágazati várakozások már optimistábbak, a légitársaságok úgy számolnak, flottájuk hetven százalékát állíthatják ismét szolgálatba a nyári hónapokban.
- Sok légitársaság elküldte a pilótákat, de akiket megtartott, közülük sokaknak lejárt a jártassága
- Várhatóan hosszú évekig nem tér vissza a válság előtti utazási kedv
- Modernebb, letisztultabb flottaállománnyal indulhat újra az élet
A teljes cikket, benne Kovácsházi György közforgalmi pilóta és oktató meglátásait elolvashatja a Magyar Hang Pluszfelületén online!
Csatlakozzon a Magyar Hang +Pluszhoz!
Szerezzen ezzel korlátlan hozzáférést a Hang.hu-n fizetőkapu mögött megjelenő összes tartalomhoz, reklámmentesen. Minőségi saját tartalom, riportok, interjúk, elemzések – ezek várnak Önre!