Kritika
Adrien Brody viszi el a hátán A brutalistát
Brady Corbet filmje valószínűleg elsősorban a monumentalitása miatt működik. Az adja el, ami a brutalista épületeket is: elképesztő ambíciója, monstruózus nagyravágyása.
Kolosszális visszatérés a Cure várva várt új albuma
A közel öt évtizede fennálló zenekar tizenhat év után jelentkezett új nagylemezzel, melyen egy elveszett világról és világból szólnak a dalok, de mindenekelőtt Robert Smith tovatűnő világáéról.
Legyen ön is Gáspárék, avagy a Tv2 ördögi terve
Győzikéék párosát tükörként tartja elénk a Tv2: íme, ezek vagyunk mi, ez lett Magyarországból – a csatorna szerint.
Kadarkai Endre sorozata bizonyítja, amit egy ideje talán már nem is reméltünk
A nagy dilemma valódi történeteket kínál, közben pedig nemcsak szórakoztat, de el is gondolkodtat.
Amikor a Beatles Amerikába érkezett, felvetődött, hogy felnőttvédelemre is szükség lenne
A Disney+-on elérhető Beatles ’64 abban hoz újdonságot, hogy nem annyira magára a zenekarra fókuszál, hanem az együttes érkezésének az amerikai közvéleményre gyakorolt hatására.
Inkább préda – ilyen lett a Kraven, a vadász
Habár az emberközelivé tett gonosztevők virágkorukat élik mostanság, van pár olyan karakter, akiknél ez a formula nem működőképes, és közülük Kraven az egyik.
Dorothy előtt – a Wicked I.-ről
A Wicked-re jelzőként talán a bájos illik legjobban: egy kreatív, az Óz mítoszát sikerrel kiegészítő, technikai szempontból bámulatos film, jó színészi alakításokkal és remek zenékkel, amit viszont agyonnyom a két részre bontás és a játékidő.
Lelepleződnek végre az álmok álmodói!
Várható volt, hogy a második rész sikere után folytassák az Agymanók (Inside Out) történetét. Azt viszont nem gondoltam volna, hogy ez már 2024-ben megtörténik.
Erőszakot tesznek a jogállamon
Ferdinand von Schirach Nyílt tárgyalás című darabja alaposan próbára teszi a színészeket, és ezt a Katona József Színház Székely Kriszta rendezte előadása éppen a kudarccal bizonyítja.
Mihez kezd magával a NER-es ügyvéd a baráti könyvklubon?
Rényi Ádám fontos hiányt pótol, az elmúlt években valahogy kevés terep jutott a csattanós, fekete humorú rövidprózának. Sejthető volt, hogy színpadon is megél ez. A Kapuzárási pánik című darabról!
Gulliver kalandjai a musicalpokolban – a Hogyan tudnék élni nélküled?-ről
Izgultam, sírtam és nevettem az új Demjén-filmen – az idei év egyik utolsó magyar filmje annyira rossz, hogy az már jó.
Futni mentem: jól szórakozunk Herendi Gábor állami támogatás nélkül készült vígjátékán
Divinyi Réka és Miklya Anna forgatókönyvírók kitettek magukért, a közönség pedig szerencsére meg is hálálja a dolgot: az első hétvégén közel 64 ezren ültek be a filmre.
Nem mi vagyunk Azahriah
Panelromantika, boszorkányos jósnő, szívhez szóló gitáros sablonromantika – a Yettel támogatásával. De ügyes, nagyon ügyes. Eladja majd a hájp ezt a filmet is.
Ma este alibizünk
Fazakas Péter filmjében, a Ma este gyilkolunkban nincs semmi rendkívüli, a viccein nemigen lehet nagyokat kacagni, de legalább a vásznon láthatjuk még Bodrogit, Koltait vagy Bálint Andrást. Ezt is lehet becsülni.
Egyszer csak Sanyi életébe megérkezik Orbán Viktor – az Oscart is kiérdemelné a KIX
Richard Linklater türelmes volt, hogy nagyívű fikciót forgathasson. A KIX alkotói viszont annyira a valóságot ragadták meg, hogy az még a dokumentumfilm kereteit is szétfeszíti.