Hiába hívják interrégiónak, Hortobágynál csak 30-cal döcög a vonat

Hiába hívják interrégiónak, Hortobágynál csak 30-cal döcög a vonat

Tehervonat és személyvonat egymás mellett a 108-as számú vasútvonalon (Fotó: Magyar Hang/Szabó Zsolt László)

Augusztusban jelentette be a MÁV, hogy elindulnak az interrégió-vonatok (IR) Debrecen és Eger között. Beszámoltak arról is, hogy a 108-as vonalon a hajdúsági megyeszékhely és Macs állomás közötti mindegy 16 kilométeres szakaszon megújult a vasúti pálya. Noha a fejlemények örvendetesek, mégsem hasítanak az interrégió-szerelvények a vonalon, éppen augusztusban kellett ugyanis ismét csökkenteni sebességüket a vasútvonal legneuralgikusabb szakaszán, Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között. A szakaszon az eddigi 40 kilométeres sebességkorlátozást tovább fokozták, és 30-as lassújelek kerültek ki. Így aztán errefelé szó szerint csak döcög a vonat, úgy dobálják a pályahibák a szerelvényeket. Emiatt a szakaszon a menetrendben tervezett menetidő is rendkívül kifeszített, méréseink szerint a tervezett 21 perces menetidőt rendszerint nem is sikerül tartani. (Videónk ide kattinva tekinthető meg).

Figyelemre méltó továbbá, hogy az utóbbi hónapokban állandósultak a 108-as vasútvonalon a kőszállító vonatok, amelyek a Debrecen mellett épülő BMW-gyárhoz szállítják a köveket. Az átépített Macs állomáson rakodják le, majd fordulnak vissza. Noha a felújítás előtt Debrecen felől jártak a kővonatok, már kikerülik a felújított szakaszt, és Füzesabony felől érkeznek, így a 2000 tonnás kőszállító szerelvények is áthaladnak a vonal legrosszabb szakaszán.

• Mivel indokolta a MÁV a 30-as sebességkorlátozás bevezetését?
• Mivel magyarázta a MÁV és mivel az Építési Közlekedési Minisztérium a pálya állapotának romlását?
• Összefüggésben van a pálya állapotának további romlása a 2000 tonnás kőszállító tehervonatok közlekedésével?
• Milyen felújítások várhatók a 108-as vasútvonalon?
• Mennyi kerékpáros váltott jegyet a Tisza-tó express vonatra?

A teljes cikket a Magyar Hang hetilap szeptember 29-én megjelenő, 2023/38. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!