Telítődik a streamingpiac, új megoldások kellenek

Telítődik a streamingpiac, új megoldások kellenek

A legújabb magyarországi streaming-szolgáltató, a SkyShowtime

Valóban visszaszorulóban a streaming? Az elmúlt tíz év az előfizetős szolgáltatások felfutását hozta, a koronavírus-járvány pedig – időlegesen – ki is iktatta a mind nehezebb helyzetben lévő konkurenciát. Számos mozi, illetve forgalmazó a streaming felé fordult, egyre több online premierrel számolhattunk. Mostanra valóban nevetségesebbé vált a korábbi elképzelés, hogy a legnagyobb filmes versenyek ne engedjenek teret a moziforgalmazást kikerülő filmeknek. 

Közben az online piac egyre inkább telítődni látszik, a SkyShowtime-mal a sokadik platform érkezett Magyarországra. Összeszámolni is nehéz már, hány helyre fizethetünk elő. Azért teszünk egy próbát: az említett oldalon túl nézhetjük az HBO Maxot és a Netflixet, a Disney+-t és a Telekom Tv Go-t, az Amazon Prime-ot és az Apple TV+-t. Továbbá jelen van már a Filmio, a Cinego, a Scream.hu és az RTL+. Nem beszélve az egyéb VOD (video on demand) szolgáltatásokról. Kölcsönözhetünk a YouTube-on, a Vimeón vagy épp a Google Playen. A havi előfizetési díjak pedig a legtöbbeknél lassan alacsonyabbak egy mozijegy áránál. Mégis úgy tűnik, egyelőre nem kell temetnünk a filmszínházakat, enyhe visszarendeződést figyelhetünk meg.

• Min látszik, hogy a streaming nem tudta eddig legyűrni a mozizást?
• Mi várható az HBO Max és a Discovery egyesülése után?
• Milyen stratégiában hisznek a kisebb magyar streaming-szolgáltatók?

A teljes cikket a Magyar Hang március 10-én megjelent, 2023/10. számában találja. Vegye meg nyomtatott kiadásunkat, vagy olvassa el a cikket a Magyar Hang Plusz felületén online!