Metrókötbér: a kormány fizetne az oroszok helyett

Metrókötbér: a kormány fizetne az oroszok helyett

Felújított 81-717-es típusú metró a budapesti 3-as metró Pöttyös utcai állomásán (Fotó: Wikipédia/Kemenymate)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az Orbán-kormány fizetné ki a BKV-nak a hármas metró kocsijait leszállító orosz Metrowagonmash-től követelt csaknem 7 milliárdos kötbért – értesült több forrásból a Népszava. A lap szerint annyi lenne mindössze a kikötés, hogy a közlekedési cég kizárólag elektromos buszokat vásárolhatna a pénzből.

Mindez úgy nézne ki, hogy a követelést az Innovációs és Technológiai Minisztériumra (ITM) engedményezné a BKV, amely ezt követően kiszállna a perből és csendben megegyezne az orosz céggel.

A Népszava úgy tudja, hogy az átvállalásról már az önkormányzati választás után tárgyalás kezdődött a kormány és az önkormányzat között. A Népszavának adott magyarázatok szerint mindhárom érintettnek jól jönne, ha mielőbb lecsendesíthetnék a hármas metró járműparkjának felújítása körül támadt vihart.

A kormány jó pontokat szerezhetne az orosz-magyar diplomáciai kapcsolatokban, ami régóta szívügye. Az orosz cégnek nem igen akaródzik kifizetni ennyi pénzt, de nem akar elhúzódó jogvitát sem, hiszen egy kötbér-perrel a háta mögött nem igen használhatja referenciaként a budapesti metrókocsikat. A fővárosi önkormányzatnak pedig ez lenne a legrövidebb és egyúttal a legbiztosabb út a pénz megszerzéséhez, hiszen egy nemzetközi per mindig kockázatos, sokba kerül, ráadásul hosszú ideig húzható. De leginkább is: az állami és a fővárosi oldalon is szép számmal akadnak, akik örömmel kihúznák az orosz metrókocsi ügyet a reflektorfény alól – írja a lap.