Akár százötven milliárdért folyhat a propaganda
Soros György és Jean-Claude Juncker a kormány plakátján (Fotó: Magyar Hang)

Ötven milliárd forint értékben szerződött a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH), de ez kétszer meghosszabbítható, tehát a nettó keret 150 milliárd – számolt be róla egy hosszú cikkben a G7. Ugyan karácsony előtt írták alá a megállapodást, de csak nemrég került be a közbeszerzési rendszerbe.

Ugyan a kommunikációs hivatal létrehozásának célja volt, hogy sikerüljön lefaragni a propagandaköltségeket, de a jelek szerint ez annyira nem sikerült, hogy a korábbi 40 milliárdos összeg tovább növekedett. A gazdasági hírportál szerint kicsivel több, mint négy év alatt 190 milliárdot költhettek kormánypropagandára, állami propagandára.

A kommunikációs közbeszerzések fő nyertese egy időben Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba, illetve az áfacsalással vádolt Kuna Tibor voltak. Később Balásy Gyula jutott tűzközelbe. Az ő cégei a a New Land Media és a Lounge Design, a vállalatok együttes árbevétele 2018-ban pedig már közel 60 milliárd forint volt. Az adózott eredmény ebből 11 milliárd volt.

A friss keretmegállapodást ugyancsak a Lounge Design és New Land Media páros kötötte.