Elindult a héten Szegeden az Esélyteremtő Ház programja, amely az augusztus utolsó napján bezárt Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium diákjainak és minden, itt elérhető fejlesztésre szoruló gyermeknek támogatást nyújt.
Mint lapunk is beszámolt róla, az állam néhány nappal a tanévkezdés előtt záratott be két budapesti és egy szegedi Wesley János Óvoda, Általános Iskola és Gimnáziumot, az Iványi Gábor lelkész által vezetett Magyarországi Evangéliumi Testvérközösséghez tartozó intézményeket. Működési engedélyüket visszavonták „tetemes tartozásokra” hivatkozva.
A hátrányos helyzetű, autista, SNI-s, tanulási nehézséggel küzdő gyerekek számára állami intézményeket jelöltek ki. Több száz gyermek elhelyezését kellett megoldani, ám a legtöbb intézmény nem volt felkészülve a fogadásukra.
Az Esélyteremtő Wesley Közhasznú Alapítvány által indított szegedi kezdeményezés célja, hogy speciális fejlesztő és tanulást segítő foglalkozásokkal támogassa a gyermekeket. Mint Novákné Finta Csilla, az alapítvány elnöke lapunknak elmondta, küldetésük, hogy minden gyermek számára elérhetővé tegyék azokat a speciális fejlesztési formákat, amelyek biztosítják a sikeres tanulási és szociális beilleszkedést. Hangsúlyozta, a legtöbb volt diák a befogadó intézményekben nem jut megfelelő fejlesztéshez, ezen próbálnak segíteni.
Mint mondta, az Esélyteremtő Ház nemcsak a tanulási problémák leküzdéséhez nyújt segítséget, hanem arra is törekszik, hogy elősegítse a gyermekek integrációját saját oktatási intézményükbe és a társadalomba. Novákné Finta Csilla hozzátette, egyéni fejlesztési tervekkel és csoportos foglalkozásokkal dolgoznak, amelyekkel a gyermekek erősségeire építenek, s megpróbálják leküzdeni a hátrányokat.
A foglalkozásokat a korábbi Wesley-iskola tanárai vezetik, akik pontosan ismerik a diákok egyéni szükségleteit. A pedagógusok személyre szabott módszerekkel dolgoznak, amelyek a tanulási nehézségek kezelésétől a szociális készségek fejlesztéséig számos területet lefednek. A héten indult program különféle fejlesztési eszközöket és módszereket alkalmaz, köztük mozgásfejlesztést, logopédiai foglalkozásokat és az érzelmi intelligencia erősítését célzó játékokat is.
A foglalkozásokat úgy alakították ki, hogy minden gyermek számára elérhetők legyenek, függetlenül családjuk anyagi helyzetétől. Nemcsak a „Wesley-seket”, hanem minden olyan gyermeket várnak, akinek szüksége van ilyen típusú segítségre.