Részben a föld alá költözne a Nyugati Pályaudvar, melyet a Duna alatt húzódó vasútvonal kötné össze a budai oldallal. A Déli Pályaudvar is eltűnne a felszínről, a Széll Kálmán térnél pedig egy földalatti vasúti megálló létesülne – hangzott el a Budapest Fejlesztési Központ és a Portfolio „Vasút a Duna alatt” című konferenciáján. A HVG tudósítása szerint Fürjes Balázs Budapest-államtitkár a rendezvényen arról beszélt, hogy egyre nő az agglomerációs népesség, közben tíz év alatt 36 százalékkal nőtt a gépjárművek száma az agglomerációban. A városhatáron kívülről csak 10 emberből három érkezik tömegközlekedéssel.
Fürjes kiemelte: a kormány célja a közösségi közlekedés erőteljes kötött pálya fókuszú fejlesztése, ezzel pedig az utasszám megduplázását. Fürjes Balázs példaként a felújított esztergomi vonalat említette, ahol megduplázódott az utasszám, olyannyira, hogy a forgalmat a Nyugati pályaudvar nem bírja, a vonatok egy része ezért csak Angyalföldig jár.
A legnagyobb terv a Duna alá tervezett, a Déli és a Nyugati pályaudvart összekapcsoló vasúti alagút. Ez jelenleg előkészítési fázisban van, egész pontosan a megvalósíthatósági tanulmány készül.