Így lépne fel Vitézy Dávid a taxis hiénák ellen

Így lépne fel Vitézy Dávid a taxis hiénák ellen

Képünk csak illusztráció. Taxik (Fotó: Lexi Anderson / Unsplash)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A taxis hiénák is újra a figyelem középpontjába kerültek a budapesti turizmus újbóli növekedésével – erről írt Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár, volt BKK-vezér a közösségi oldalán vasárnap. Szerinte most új módszerrel kopasztják meg főleg külföldi utasaikat, az utazás végén egy nullával többet ütnek be a terminálba, így lesz egy 4 ezer forintos utazásból egy pillanat alatt 40 ezres. 

Ennek kapcsán Vitézy három javaslatot fogalmazott meg. Az első, hogy ideje lenne a bankkártya-terminállal integrált digitális taxiórák bevezetésének. – Számos nagyváros alkalmazza ezeket, így a sofőr nem tud más összeget beírni, mint amit a taxaméter mér. Ehhez országos mérésügyi és fővárosi rendeletek módosítása is szükséges lenne – vélte.

A második, hogy bátorítani kellene a megbízható, minősített fuvarszervezők applikációin keresztül történő árazást. – A hatósági fix árat 11 éve az utcán leintett taxik teljesen kiszámíthatatlan és az utasok számára átláthatatlan árazási gyakorlata miatt vezettük be. Az azóta eltelt időben az utasok zöme applikáción rendel autót. Miért is ne engedhetnénk meg az amúgy is szigorúan ellenőrzött nagy fuvarszervezőknek, hogy előre megadott célpontra előre fix árajánlatot tegyenek, amit ha az utas elfogad, a szolgáltatót ez utána köti? – tette fel a kérdést. Ezzel szerinte a mai fix árakhoz képest egy korlátozott mértékű árazási rugalmasság is elérhető lenne az applikáción rendelt taxiknál.

A harmadik javaslatával arra emlékeztetett: még 2022-ben csináltak egy új állami taxirendeletet, mely lehetővé teszi, hogy a szabálytalan taxisokat könnyebb legyen elkapni és szigorúbb eszközökkel lehessen megakadályozni a visszatérésüket egy másik autóval. –  Ugyanakkor a megfelelő és kiterjedt ellenőrzés nélkül ezek a szabályok nem elegendőek önmagukban. A BKK és a kormányhivatal taxiellenőrzési kapacitásai minimálisak, ezt bővíteni kellene – tette hozzá.