Karácsony a fizetős M0-ról: A kormány terve konkrét károkozás

Karácsony a fizetős M0-ról: A kormány terve konkrét károkozás

Karácsony Gergely (Fotó: Végh László/Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

„A XXI. században teljes mértékben elfogadhatatlan az a várospolitikai felfogás, amit a kormány az M0-s gyűrűt használók sarcolásával képvisel. Ha fizetőssé válik az M0-s, autósok tízezrei kényszerülnek majd arra, hogy hosszabb, kényelmetlenebb és környezetszennyezőbb útvonalon közlekedjenek. Az intézkedés jelentősen rontaná a közlekedési lehetőségeket Óbuda és Újpest, valamint délen Budafok, Csepel és Soroksár között – írja „Hídvámmal sarcolná a budapestieket a kormány” című posztjában Karácsony Gergely főpolgármester. 

Úgy látja, naponta tízezreket sarcolna a kormány és dugókat okozna Budapesten az M0-s tervezett teljes fizetőssé tétele. – Az M0-s hídjain a becslések szerint naponta 16 700 utazás történik a városon belül. Tízezrek használják tehát a hidakat, hogy Budapesten belül közlekedjenek, nekik most két választási lehetőséget nyújt a kormány: vagy fizetik a kormány új hídvámját, vagy minden nap több tíz kilométeres kerülőt kell tenniük, növelve ezzel a városi dugók számát – tette hozzá.

Teljesen abszurdnak és elfogadhatatlannak nevezte Karácsony, hogy a BKK által megrendelt budapesti buszok után is útdíjat kell fizetni, amelyek egyébként budapesti célpontok között szállítják az utasokat az M0-s hídjain. – A kormány terve konkrét károkozás Budapest és a budapestiek számára: emberek tízezreinek életét nehezítik meg a hídvám bevezetésével, és még sok százezer budapestiét a város útjaira terelt plusz autósforgalommal – szögezte le, majd azzal fejezte be: „Elvárom, hogy a kormány vonja vissza javaslatát az M0-s elkerülő út fizetőssé tételéről. Sőt, továbbra is azt várjuk a kormánytól, hogy az M0-s gyűrű jelenleg fizetős szakaszait is tegye ingyenessé.”

Mint ismert, Lázár János Építési és Közlekedési Minisztériuma átírná az útdíjak szabályait, így többek között az eddigi fizetős útszakaszok mellett fizetni kellene az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakaszán is, ezzel a teljes út díjköteles lesz.