LMP: A vasútvonalak bezárása helyett országos mellékvonal-stratégiára lenne szükség

LMP: A vasútvonalak bezárása helyett országos mellékvonal-stratégiára lenne szükség

Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője sajtótájékoztató tart a vasútvonalak bezárásáról a 2023. augusztus 13-án. (Képernyőfelvétel: LMP Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az LMP a vasútvonalak bezárása helyett azok fejlesztését, felújítását javasolja – jelentette ki Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője az ellenzéki párt Facebook-oldalán közvetített sajtótájékoztatón vasárnap.

A képviselő felidézte, hogy a kormány augusztus 1-jétől bezárt tíz vasúti mellékvonalat, és további hét bezárását vizsgálja. Buszokkal helyettesítik a vonatokat, de a buszos közlekedés jóval kevésbé kényelmes és jóval kevésbé hatékony, energia-felhasználása többszöröse a vonatokéhoz képest. Álláspontja szerint a bezárások fő indokaként megnevezett járműhiányt lehetne orvosolni; húszmilliárd forintból használt dízel járművekkel le lehetne cserélni az egész flottát. – Ez tíz évre átmeneti megoldást nyújthatna, amíg a hosszabb távú tervek el nem készülnek, ugyanis országos mellékvonal-stratégiára lenne szükség – tette hozzá, majd kitért arra, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonalra viszont van pénz, ami a személyszállításban elenyésző hatású, de vannak százmilliárdos támogatások például az akkumulátorgyárakra is, noha az elektromos autók nem oldják meg a közlekedési problémákat.

Bakos Bernadett nehezményezte azt is, hogy „vannak tízmilliárdok a most tervezett, ingyenes, középiskolásoknak nyújtott jogosítványra”, amivel szerinte a kormány azt üzeni a fiataloknak, hogy ne vonatozzanak, hanem inkább autózzanak. – A kormány politikájának köszönhetően valóban sokan kényszerülnek autóba, tíz év alatt egymillióval nőtt az autók száma Magyarországon, ez pedig súlyos környezeti terheket is jelent – mondta. A zöld közlekedéspolitika alapja a vasút, ami Európában mindenhol reneszánszát éli, a mellékvonalakat mindenütt felújítják, erre lenne szükség Magyarországon is – hangsúlyozta a képviselő.

A napokban a Közlekedő Tömeg civil szervezet szellőztette meg a hírt az újabb hét vonal bezárásáról, és fényképeket is közzétett azokról a rendbe rakott vidéki vasútállomásokról, amelyek esetében a vasúti személyszállítás megszüntetéséről született döntés. Ezekre a beruházásokra a Magyar Falu Program keretében 2 milliárd forint támogatást nyújtott az állam. – E példa is mutatja, hogy teljes koncepciótlanság, dilettantizmus és kapkodás jellemzi a magyarországi regionális vasútvonalak ügyét, ami a tendenciákból kiolvashatóan már rövid távon a teljes vidéki vasúthálózat bezárásával fenyeget – fogalmaztak.