A múlt héten írtuk meg, hogy alig két hónappal az átadás után máris gondok adódtak a Tiszafüred-Poroszló közötti 6,5 kilométer hosszúságú kerékpárút-szakasszal, amely 3,1 milliárd forintban került. A Civilhetes hívta fel a figyelmet arra a Facebook-posztra, amely jól mutatja, hogy a frissen átadott kerékpárút egy kisebb szakaszán milyen repedések keletkeztek.
A Tisza-tavat szegélyező kerékpárút utolsó szakasza a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában épült, ezért lapunk megkereste a NIF-et, hogy észlelték-e már a szóban forgó kerékpárútszakasz problémáit, s ha igen, mit tesznek ellene.
A NIF elküldte válaszát, amelyben elismerte, hogy „a Tiszafüred és Poroszló közötti, 6, 5 kilométeres kerékpárút-szakaszon Tiszafüred határában, a felvonós csatornahíd közelében, mintegy 10-15 méteren megmozdult a töltéstest, az aszfaltburkolaton repedések jelentkeztek.” Hozzátették, „a szakasz már garanciális időszakban van, a kivitelező a szerződésben foglaltaknak megfelelően a felmerült problémákat saját költségére kijavítja. A szükséges beavatkozás műszaki tartalmát az érintett kezelőkkel is egyeztetik, a szakemberek bevonásával határozható meg a hibák kijavításának határideje is.”
Mint a magyarepitok.hu korábban megírta, a projekt elemeit egyébként a Hódút Kft. valósította meg, a Szomorka-patak feletti híd acélszerkezetét pedig a Weinberg’93 Kft készítette el.
Arra is kitérnek, hogy a Tisza-tavi kerékpárút júliusban, a befejező szakasz átadását követően havi forgalmi rekordot döntött. A szakasz egyébként a nemzetközi EuroVelo 11 kerékpárút része, így a fejlesztés a hétvégi kikapcsolódás mellett a hosszú távú kerékpáros turizmust is szolgálja. Az útvonal Magyarországot Szegedtől a Zemplén északi csücskéig szeli át, jelentős részén a Tisza mentén halad. A Tisza-tónál a rövidebb kör 70 kilométeren, míg a hosszabb 95 kilométeren kerüli meg a tavat, a gépkocsi-forgalomtól teljes hosszában elválasztva.